Sponsorer sökes för enhjulscykling Haparanda - Ystad

Hej Alla utsidesmedlemmar och övriga!
Förra sommaren tvingades jag tyvärr bryta mitt försök att enhjulscykla de ca 200 milen mellan Haparanda - Ystad på ett hjul. Men jag är besatt, denna sträcka ska besegras på ett hjul, den tredje gången gillt (har tidigare cyklat sträckan 2 ggr på 7 resp 8 dagar men då med campingutrustning, samt andra gången som en del i ett ultratriathlon från Treriksröset - Smygehuk).

Nu har jag införskaffat en 36-tumsenhjuling, se gärna min hemsida http://www.ant-sut.nu så därför ska jag kunna köra fortare och i och med detta bättre klara min rygg och mitt gamla diskbråck. Har nu hunnit bli 57 år (nästan) så man får ju räkna med en del krämpor. Började enhjulscykla för 4 år sedan som en rehbailitering efter att ha gått in i väggen! Redan då jag fick enhjulingen satte jag upp mål, Ringsjön runt 6,5 mil, Vättern runt och Haparanda - Ystad. De två förstnämnda har jag klarat så nu återstår bara det sista riktigt tuffa målet. Att enhjulscykla på E4:an uppe i norr är nog det tuffaste man kan göra, mitträcken, smalt, bilarna svischar förbi i jämn ström och att dag efter dag enhjulscykla sig fram 8 - 10 mil.

Men målet och ribban är satta, så här finns ingen återvändo. Jag har alltid gjort mina utmaningar bl a, sprungit 70 mil på 8 dagar, utförst Sveriges längsta tritahlon Treriksröset - Smygehuk, cyklat 349 varv runt Riksdagshuset, klättrat upp i flaggstänger, sprungit halvmara i våtdräkt samt Broloppet baklänges, i drogpreventivt syfte. Men denna gången kommer jag att enhjulscykla med dubbelt syfte "För Sverige i VM" samt givetvis sprida drogpreventionsbudskap så mycket jag kan under resans gång.

Tyvärr kostar allt pengar och alla utmaningar, samt ideell verksamhet mot droger mm har kostat mig massor, så därför undrar jag om det är någon som läser detta som vill gå in på min hemsida http://www.ant-sut.nu och titta samt ev höra av sig. Allt är välkommet, smått som stort. Jag räknar med att mitt uppdrag går på ca 25 - 30 tkr med utrustning, logi, mat, resa upp till Haparanda mm.

Så ursäkta detta inlägg här men försöka duger! Tack fr att Du/Ni orkade läsa.
Med vänliga hälsningar och ha ett bra uteliv och lycka till med alla små som stora utmaningar!!
Roland Fors
 
Har fått mina sponsorer

Tack för att Ni så många läste om min vädjan och nu är det klart, att även en "gammal" man kan få stöd. Jag kör som vanligt med drogpreventivt syfte och det blev ännu viktigare för mig då min kära bror, efter flera veckors festande i Asien, Thailand kom hem fortsatte festa och plötsligt orkade inte hjärtat mer utan han avled med mycket ogjort. Jag kör därför med mitt gamla motto: föräldrar säger nej till alkohol för sina barn av kärlek och solidaritet, tillhandahåller inte och bjuder inte. Detta gör vi gemensamt i solidaritet mot andra föräldrar, för då vet alla barn och ungdmar vad som gäller. I projekt i bl a högstadieskolor i Örebro, har föräldrasamverkan visat att man knnat halvera bersusningsbenägenheten, så om vi vuxna alla hjälps åt så kan vi få fler sunda och lyckliga människor, därmed inte sagt att man garanterat inte blir missbrukare om man säger nej tlll man t e x blir myndig, men chanserna till ett bra liv ökar radikalt. På min hemsida http://www.ant-sut.nu kan Ni se mina sponsorer och huvudsponsor är Blåbandsrörelsen, på min sida har jag också lagt in en minnessida om min bror. Där finns också en länkt till IQ-projekten där man har möjlighet att söka pengar till kollektiv drogprevention
(ex klasser, föreningar, skolor mm)

Så den 22 maj kl 10.00 hoppas jag kunna starta min 200 milsfärd från Ystad och Kurt Wallanders stad upp genom Sverige till Haparanda. Förra året då jag tyvärr tvingades bryta efter 50 mil o 5 dagar började jag min färd i Haparanda så därför kör jag denna gången tvärtom, och som det heter "omväxling förnöjer" önskar Er alla avslutningsvis också en riktigt GOD JUL och ett BRA 2006 i friluftslivets, ävenyrens och utmaningarrnas tecken. Och att sätta upp mål men bara nå halvvägs är STORT! Når man ända fram är det givetvis ännu STÖRRE men det viktigaste att ha mål här i livet för annars kan man nog ikläda sig träfracken, för utan mål inget kvalitativt liv (tror jag i alla fall, skrattar)!
Vänligen
Roland utmanaren som även har ett julkort på min sida http://www.ant-sut.nu/godjulalla.jpg som gäller Er alla!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fredric_verklig.se Partner till THE OMM 29-30 Okt sökes OMG! Multisport 6
Liinn Deltagare sökes till Women Adventure Challenge 2011 Multisport 3
Richard2 Drömmen om pallen. Lagkamrat multisport kort mixedklass sökes Multisport 0
EHJ Parkamrat sökes till BAMM 30 km (24-25 aug) Multisport 0
Rimfrost_i_skägget Lagkompis till Raid Uppsala sökes Multisport 1
haakn Träningskamrat i Dalarna sökes! Multisport 1
Strykarräven Partner sökes till BAMM70 Multisport 0
Barringer Lagkamrat sökes till SARA Multisport 1
kaipartai Lagkamrater sökes Multisport 0
NikaO Träningskompis i Luleå sökes! Multisport 0
Uffeleffe Träningskompis i Östersund sökes. Multisport 0
surfban Träningskompisar i Malmö sökes Multisport 3
oltjej Lagkamrat BAMM sökes! Multisport 0
Jts71 Multisportlag sökes! Multisport 4
Maria G Lagkamrat FEM sökes Multisport 1
gorsan Startplats till ÅEC sökes (även lag/duo intressant) Multisport 0
Hasselstrom Partner till FEM 30 sökes Multisport 0
motor Lagkompisar sökes till nystartat tjejlag! Multisport 1
schander kamrat sökes...forum Multisport 0
Staffan_TeamToyota Lagmedlemmar sökes till Team Toyota Multisport 4
tintin13 Lagkamrat till Raid Uppsala sökes, Multisport 1
XPAT Kille sökes Multisport 0
Rottis Vill börja träna multisport/träningskompisar sökes Multisport 4
tarjis träningskompis sökes i sthlm Multisport 3
leson Multisportare sökes till C2! Multisport 0
Fluoronauten Lag sökes till FAR i Ö-vik! Multisport 4
extremeskier no 1 Lagmedlemmar sökes av! Multisport 0
860718 lag sökes Stockholm Multisport 0
stellan Multisportlag i Malmö sökes Multisport 1
Fluoronauten Lagmedlem sökes! Multisport 1
Extremeskier lagkamrater sökes! Multisport 0
Anna C Multisportlag sökes! Multisport 2
XPAT Kalmartjej sökes till multisportteam Multisport 6
robery1 lagkamrater sökes Multisport 0
nissenisse 4:e lagmedlemen till Le Grand Tour,24-27 Maj, sökes Multisport 1
Egis Tjej sökes till Multisportlag "Brådis" Multisport 1
Egis Sökes : Lagkamrat/er Multisport 7
cwjonson Multisportare sökes Multisport 0
s022vq Multisportintresserade sökes? Multisport 2
AndersRydh Multisport: Träningskamrat runt Borås sökes!! Multisport 0
Peach Lagkamrat till Åbro sökes Multisport 0
9876543 Lagmedlemmar sökes Multisport 1
Lagmedlemmar sökes! Multisport 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.