Söker nya aktiva vänner

Hej!

Jag är en positiv tjej med mycket energi, massa fritid men ingen att dela mina intressen med. Har bestigit Norges högsta berg Galdhöpiggen, vandrat i fjällen, provat på isklättring. Har klättrat inomhus under ett par år.. Älskar att vara ute i naturen! Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder :)

Vore roligt att träffa lite nya kompisar med samma intressen. Är öppen för förlag på nya aktiviteter. Jag bor i Norrköping.
 
Nya vänner

Hej Petra!

Om du känner för det kan du skicka mig din e-post så lägger jag till dig på vår "kompislista" med östgötar här från utsidan. Vi är några från den, tjejer och killar, som träffas mer eller mindre ofta och hittar på roliga saker. Både i naturen och på andra platser. Första träffen var i påskas då vi var 7 stycken främlingar som vandrade tre dagar. Det var helt klart kul :).

/Mattias
 
Hej Petra!

Jag heter Annika och ingår i ut-i-naturen-och-var-social-gänget som uppstått här i krokarna (dvs Linköping-Norrköping). Jag såg att du var ny på listan och tänkte hälsa dig välkommen. Med jämna mellanrum lägger vi ute lite inbjudningar till aktiviteter här på forumet och då brukar det också gå ut en inbjudan via mejl-listan. Jag klättrade en del för några år sen men har slutat med det för tillfället även om jag funderar på att ta upp det igen. Annars är jag nog en allgörare när det gäller friluftsliv: lite vandring, lite paddling, lite skidåkning, en och annan fika ute det gröna (beroende på årstid) när andan faller på.

Hälsningar
Annika
 
Hej!
Västgöte som flyttat till ostkusten (Norrköping), så är även jag intresserad av att träffa nya vänner. Precis som Annika så är jag en allätare vad gäller friluftsliv: lite cykling, lite vandring, lite paddling, kanske lite segling, lite skidåkning.

Hälsningar,

Jonas
 
Hejsan!

Detta låter ju jättekul! Jag har också frågat mig var alla sociala frilufsare i Linköping finns. Det skulle vara grymt att träffa lite folk och göra lite turer!

Får man bli med på listan vore det toppen! Jag bor och jobbar i Linköping och gillar vandring, skidåkning, långcykling, men framför allt att träffa trevliga likasinnade!

/Tor
 
Hej Tor,

skicka ett mejl till mattias westerberg. Han är självutnämnd administratör av vår lilla lista och han sköter det exemplariskt:). Det hela började som en grej i påskas och då var vi som sagt ute ett helt gäng och de flesta av oss träffas fortfarande under mer eller mindre lösa former och det har varit roligt varje gång. Jag började mitt friluftsande när jag bodde Uppsala och då var Främjandet den enklaste porten till nya friluftsvänner, här nere verkar det vara lite trögare faktiskt. Från och till har jag gjort en del turer på egen hand men för det mesta är det roligare om man kan åka ut och göra något tillsammans...... tycker i varje fall jag som är rätt social av mig:).

Vad jobbar du med?

Hälsningar
Annika
 
Hejsan!

Detta låter ju jättekul! Jag har också frågat mig var alla sociala frilufsare i Linköping finns. Det skulle vara grymt att träffa lite folk och göra lite turer!

Får man bli med på listan vore det toppen! Jag bor och jobbar i Linköping och gillar vandring, skidåkning, långcykling, men framför allt att träffa trevliga likasinnade!

/Tor

Linköping i Skåne län? Kolla din profil!
 
Hej Annika!

Tack för det. Jag skickar ett mejl!

Hej Peter!

"Skåne län" ligger kvar sedan den gamla versionen av Utsidan. Sen kunde man inte ändra det, utan bara stad. Jag ska kolla om det går att ändra nu...

/Tor
 
Fnns kvar?

Hejsan alla. Angående Ptra´s inlägg i vintras frågar jag vidare hur det är med det gäng som ibland träffas.

Jag själv är en lagom aktiv kille i Norrköping som gör akllt från att klättra, vandra, krypa i grottor, skidor och kajak. och mycket mer. Skulle som sagt kul att ha några ham kan göra saker tillsammans med.

// Tobbe
 
Hej Tobbe,

det kommer att bli vandring 27-28 sept, följ ny tråd på forumet och känn dig välkommen.

Hälsningar
Annika

(det är flerfaldigt bevisat att det går att lära känna människor i verkligheten genom detta forum :))
 
Hej,

Vad roligt att läsa er tråd och se att det verkligen går att få kontakt på ett forum som detta och att ni träffas med jämna mellanrum och hittar på saker.

Jag är nyligen tillbakaflyttad till Linköping efter studier och har kommit att bli mer och mer intresserad av just det här med friluftsliv och då framförallt vandring och paddling. Har dykarcertifikat sedan tidigare och tycker väldigt mycket om att rida.

Vore väldigt roligt att ha lite kontakt med er och kanske följa med vid tillfälle?

/Anna
 
Hej !

Jag fick i går ett mail från Mattias som gladde mig mycket och har - förhoppningsvis :) - kommit
med på en maillista.
Jag funderar över ett litet möte i höst med brainstorming kring vad vi skulle kunna hitta på...! ?

Jag är väl igentligen bara säker på utförsåkning ( telemark,snowboard o carving), men kör försiktigt mountainbike, långfärdsskridskor och kajak....

Vad säger ni ? Var går vandringen i slutet på månaden ?

Micke
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.