Söker efter artikel om mtb längs Skåneleden?

Snackade med en kompis som sade sig ha läst en artikel om någon som cyklade längs skåneleden på mtb. Han mindes dock inte vilken tidning det var.

I artikeln fanns bl.a. tips på var leden var som bäst att cykla på. Det är dessa tips jag är nyfiken på och undrar om det är någon som känner igen artikeln och vet vem som publicerade den?

/Johan
 
Skåne leden

Hej vill minnas att det var i Ute Magasinet under fjol året. Maila till: utemagasinet@milvus.se och fråga, jag hittar inte artikeln bland de nr jag har framme (årets nr).

Marcus
 
Österlen

Det kan stämma. kan tänkas att jag och Mippe tänker på en artikel om cykling i österlen, inte skåneleden.

Marcus
 
Kan ju va så,men om jag inte missminner mig så cyklade dom ngn etapp på skåneleden,tror tom att det var den etappen längs med verkeån...Men är inte 100% säker....
 
Icke!

Om du menar artikeln "Vårens skönaste cykling" i Ute 3/01 s 58 - 62 så finns det inte ett ord om cykling på Skåneleden. Kolla själv!

Peter
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.