snorkel+cyklop

Hej!
Tänkte köpa snorkel+cyklop till en vän i födelsedagspresent. Han är lite av en prylgalning och vill alltid ha det bästa. Har ni några tips eller råd på vad som är bra.
Han ska ta dykcert i Australien.
Tack på förhand
 
EvelynM; sa:
Hej!
Tänkte köpa snorkel+cyklop till en vän i födelsedagspresent. Han är lite av en prylgalning och vill alltid ha det bästa. Har ni några tips eller råd på vad som är bra.
Han ska ta dykcert i Australien.
Tack på förhand

Håller med föregående skrivare om cyklopet.

Angående snorkel är det också individuellt vad man tycker är bra. Vissa vill ha backventiler för att blåsa ut vattnet. Vissa snorklar har dessutom stänkskydd som hindrar överbrytande vågstänk att rinna ner i snorkeln. Jag vet personer som tycker detta är jättebra.
Själv föredrar jag en så slimmad snorkel som möjligt. Inga extrafinesser som tar plats (och är ivägen när man dyker). Jag gillar helt enkelt en vanlig simpel billig snorkel (fast med ett riktigt bitmunstycke i silikon i ändan).

/Daniel
 
Köpa mask å snorkel

Mask och snorkel är ganska individuella prylar. Främst p.g.a. att det är viktigt med passformen, men även det rent estetiska spelar in (man FÅR vara lite fåfäng! :). Om det är möjligt rekomenderar jag att du ger din vän nåt slags presentkort så att han själv får prova sig fram. Att han inte får nåt "riktigt" paket kommer mer än väl uppvägas av den glädje som drabbar en när man får vandra runt och klämma på alla prylarna i dykbutiken. :)
/R.J.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.