Snö i Gränsen?

Är det någon som vet den aktuella snötillgången i Gränsen, eller var på webben man kan kolla det? De flesta sidor verkar ha stängt för säsongen. Jag misstänker att det är lite skralt med snö. :(
[Ändrat av surjamtn 2001-05-18 kl 12:34]
 
Riksgränsen

Jag passerade gränsen för två veckor sedan, och det var otroligt lite snö. Så lite snö har det inte varit på många år. Men liften gick och det var folk i backarna...
 
50 cm idag

Enligt snörapporten.nu finns det 50 cm snö i Gränsen, och enligt skidguiden.se fanns det 55 cm i tisdags. Inte mycket alltså. Men kanske kan toppturer ändå funka? Var i Gränsen över påsken och hade en av mina bästa skidveckor alla kategorier, trots lite snö. Sol och mycket fina toppturer med orörd snö. Vi åkte en dag i flatljus i skidsystemet, men det var inget vidare. Dåligt pistat och uppkört överallt.
Varför inrte ringa till Gränsen och fråga hur läget är?/Kalle
 
Förra helgen

Senaste jag hörde från en kompis som bor där uppe så var liften stängd för det var för mycket vatten. De skulle dika ut för att få igång den. Verkar inte så hoppfullt.
 
Ingen snö

Vi var ett gäng som skulle åkt i onsdags men bestämde oss för att ställa in.

I Riksgränsen är bara övre delen av norra sidan öppen. Narvik stängde för en vecka sen -- en månad tidigare än normalt.

/Björn
 
Gränsen och Vassi

Liftarna går fortfrande och backarna bredvid övre stolsliften är skapliga men det är ingen höjdare...

Men jag gick på topptur på Vassi:) 5-15 cm kallsnö med ordentligt hårt under. Gjorde ett åk på framsidan (mot järnvägen) samt en på den klassiska vägen via bäckravinen. Båda var mycket bra. På lördagern var vädret perfekt -5 grader och blå himmel. Vid midnatt var det nästan helt vindstilla och ljuset var riktigt magiskt:)
Det var mer snö än när jag var här första maj och kallsnö istället för slask. Det börjar bli dåligt med snö i dalen så man får trixa sig fram och bära skidorna ibland!

Men på söndagen var det ganska varmt och nere vid stationen så var det rejält slaskigt så det kan nog gå fort nu...

Riktig höjdaravslutning på säsongen (fast nu har ju Stryn öppnat...)!

[Ändrat av fafner 2001-05-27 kl 21:01]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...