Skyhoy vs Pittbull 2 ???

peterfallen@hotmail.com (Peter)

Gäst
Funderar på att prova Skyhoys utlösningsbindning på mina nya skidor. Åker nu på Pittbull 2 och är nöjd med dem. Någon som testat? Funkar de bra? Kan man "dra åt dem hårt" så att de ej släpper när man hoppar?
/Peter
 

Cronskar@hotmail.com (Cronskär)

Gäst
Telemark?

Är det fortfarande telemark när man har en "lös-häl-slalombindning" under fötterna? Telemark ska vara enkelt och inte en massa mekanik på skidorna. Har du tex tänkt på hur det går att hajka med en sådan grotesk plastbit på skidan. Skaffa Cili!
 

Guest

Gäst
Skitsnack!

Känns lite bakåtsträvande att påstå att utlösningsbindningar inte tillför telemark något. Det finns en värld innanför pisten oxå! Jag tror att de flesta förstår att Pitbull 2 och Skyhoy inte är gjorda för turåkning, och om du inte tycker om att det finns utveckling inom telemarksområdet, varför läser du då detta forum?
 
Skyhoy är toppen!

Att anklaga skyhoy för att vara lik en slalombindning maa vara men väl under fötterna fungerar den grymt bra. Har testat de flesta bindningtyper och visst är skyhoy bra i backen. Den är mycket stabil och fantastiskt följsam. Till och med bättre än Riva II som jag vanligtvis cruisar omkring med. Att det skulle vara naagot problem med att hoppa upplevde jag inte. Hoppade baade högt och länge utan naagra som helst problem. De är dock onödigt dyra i Sverige (2500:-?), daa de här i frankrike kostar motsvarande 2000:-.
Mitt raad är: köp skyhöy och njut av ett par grymma bindningar som enligt min mening inte hämmar klassisk telemarksteknik ett dugg. Men försök beställa dem=billigare!


It never hurts in the air, because god loves the freehealers!


Mvh Richard
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.