Skogsvett?

Också mött sportfiskare som skitit i allt vad det heter, verkar som dom är övertygade i sin sak att det inte gör något, dom tror vel plast blir jord efter någon månad (tar ca 500 år och hinner skörda djurliv och miljö innan) och inte skadar naturen på vägen.
Detta är ett gammalt tänk då folk var idioter, liksom dom kommer säga om dagens "idioter" om lika många år.
http://www.youtube.com/watch?v=XrcrX9Qaw2o
Titta och beskåda hur man skulle bete sig till havs på 60-talet.
Sen blir man inte förvånad varför all fisk är full med kvicksilver och antiflammedel etc.
 
Det som inte syns, det finns ju inte,,,,,,,,,,,,,eller hur var det nu?????????

Som dykare får man se det mesta och om ni kunde ana vilka sopberg det finns där militären hållit till i många decennier. Skjutfälten ska ju vara rensade,,,,,,,,,ähum, borde ju varit det iallafall men det finns tonvis med oexploderad ammunition i terrängen som kommer att ligga kvar för evigt.

Hamnar och marinor är ett annat sorgebarn, där ligger det mesta nere i bottenslammet, jag lovar. Batterier gör ju ingen skada där på botten, eller??????
 
låga odds på ätt det är tyskar... värsta krypen i skogen. aldrig har jag sett en tysk städa upp efter sig eller ha nån form av (skogs)vett i kroppen. dräller skräp eller låter platsen brinna upp i elden som de har gjort upp på en berghäll med utsikt över en sjö.

allemannsrätten går inte ätt översätta till tyska.
 
Det där låter som fördomar... :)
Jag har bott många år och på många ställen i Tyskland och har således många goda vänner där/därifrån. De har alla betydligt bättre "skogsvett" än många svenskar jag mött.
Men ja, det finns störiga tyska turister med, precis som det finns störiga engelska turister, störiga finska turister och störiga svenska turister.
 
Det där låter som fördomar... :)
Jag har bott många år och på många ställen i Tyskland och har således många goda vänner där/därifrån. De har alla betydligt bättre "skogsvett" än många svenskar jag mött.
Men ja, det finns störiga tyska turister med, precis som det finns störiga engelska turister, störiga finska turister och störiga svenska turister.


jasså, de skitar inte ned i sitt redan överpopulerade och kolförgiftade land? konstigt...
Bra att du ser efter dem, när du tar hit dem till Sverige (gud förbjude). Men när katten är borta.... då kommer det ligga "käse" och "brödschen" plast överallt.

låt gå för att enstaka tyskar kan gå bra (under övervakning). men när de börjar flockas så börjar de marschera...
 
7S sa:
låt gå för att enstaka tyskar kan gå bra (under övervakning). men när de börjar flockas så börjar de marschera...

meh...


Jobbade på vägverket för ett par sen. Ibland var det vägrensstädning som gällde.
Mer än en gång har jag stått i varselkläder och packat en sopsäck med skräp vid vägkanten, när nån bil kör förbi och slänger ut typ en hel bricka med skräp och halväten macdonaldsmat åt mitt håll. Antar att tankesätt som "det är ju mina skattepengar som bekostar din lön, så då kan jag ju skräpa ner som jag vill" är nåt som motiverar såna människor, eller så tänker de inte alls.

Och jag tvivlar på att det var tyskar i bilarna!
 
låga odds på ätt det är tyskar... värsta krypen i skogen. aldrig har jag sett en tysk städa upp efter sig eller ha nån form av (skogs)vett i kroppen. dräller skräp eller låter platsen brinna upp i elden som de har gjort upp på en berghäll med utsikt över en sjö.

allemannsrätten går inte ätt översätta till tyska.

Allemansrätten = Allemagnesrätten?
 
har själv sett när man ha gått efter vägkanten när man skulle upp på berget att de ser ut som en soptipp, runt där man bor i alla fall rigsväg 97, på båda sidorna om vägen.
fast en gång när ja skulle ploga med snöslungan upp till vägen så hade nån slängt en tomburk så då var de bara försöka laga lite på slungan o forsätta ploga.

att inte folk lär sig ta rätt på sin egen skit.
egentligen är dagens människor så lata att dom lämmnar eller kastar bort sin skit.

själv så tar man med sig skräpet till man kommer till en sopptuna som inte är proppful.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.