Skithuspapper

Det finns ju folk till allt tydligen.. frågan är bara om rätt personer för detta finns just på utsidan.. :)

Är det någon här som har testat olika typer av skithuspapper och kommit fram till någon slutsats om vilken sort som är mest vikteffektiv?

Ingen större hänsyn behöver tas till komfort eller nedbrytningsförmåga (man eldar ju)

Spännande att se om det blir någon respons ;)
 
En skitfråga av vikt...

Undrar hur alla GTX-fans och Hillebaner ska kunna kidnappa denna tråd...

Kan till vis del förstå ditt intresse, det är inte kul att bli sittande på kalfjället med enbart fjällbjörk od som alternativ...

Många av de här mjuka, två och tre lagrade papper, som man har hemma är för jäkligt odryga. Inför varje års tvåveckors hiking brukar jag göra en attack mot min arbetsgivares toaletter, där finns ett superdrygt enlagers papper där en rulle räcker hela vandringen, även till att använda sparsamt som hushållspapper. Vilket märke det är vet jag tyvärr inte.
 
Är troligtvis

en fråga om balans. Rätt blötläggning/tillagning av maten samt lagom lunk gör åtgången till ett minimum, fast å andra sidan brukar jag samma kvalitet till hushållspapper där uppe. River av två lagom bitar medan jag är ren och går och gör mitt tarv. Kvittot brukar bli att jag kommer åter med den ena. En rulle dubbelt någonting räcker 10 dagar till två. (Jo jag har blivit frågad om jag hade mera till övers, tyvärr...) Märket finns hos Willys i bulk, billigaste dubbla varianten. Trädgårdspaden i nylon och tändsticka för eldningen. Borde kunna gräva med vandringsstaven. Minus en pryl till!

Go tur
 
Tycker Edet Extra fungerar bra. Den lite "strävare" varianten ska det vara. "Bomullsvarianter" som Lambi o liknande riskerar ta upp fukt så fingrarna riskerar att "åka igenom". I det fall man tömmer sin tarm i närheten av vitmossa fungerar även det mycket bra då det även har en viss rengörande verkan. :)
 
På en UL-sida läste jag om nån som körde med pappersnäsdukar klippta i lagom breda remsor. Tanken var att de håller bättre och därmed behöver man inte vika lika många lager (vanlig dasspapper brukar man ju behöva vika minst dubbelt).

Och jag har testat det och det funkar faktiskt över förväntan.

Fast det gäller ju att se till att inte använda det om man råkar på en WC där pappret är slut, för då lär det bli stopp i avloppet. Men det är ju därför vanligt dasspapper är så dåligt, det är gjort för att "lösas upp" i avloppet så det inte ska bli stopp.

Det finns ju en del sorters hushållspapper som inte faller i bitar när det blir våt, sånt kanske också skulle funka.

Men pappersnäsdukarna är lena och mjuka också! Släng dig i väggen Lambi. :)
 
Man kan klara sig utan...

Ultra UL i detta fall blir vad naturen har att ge. Mossa, ormbunke t.ex. - eller vatten. På tre månader i Indien använde jag dasspapper första veckan - sen fick jag inte tag på det (-98). Vatten var tillgänligt på alla toaletter . En liten kran vid hålet i golvet. Funkar bra. Håll koll på vilken hand som gör vad bara o planera hur handhygienen sköts direkt efteråt.
 

avslutad210712

Gäst
Köper Edet Extra eller Maxi eller vad det heter. Enkel lager, hårt rullat, räcker länge.

Naturligtvis förpackat i en GoreTex-påse i Hilleberg-rött.
 
Använd huvudet...

...dvs händerna! Beroende på om du är höger/vänster-hänt samt på vilken plats du befinner dig; i sjön/påstranden eller som bäst i skogen... Välj ut en plats i närheten av ett vattendrag, sätt dig på huk... Håll undan väsentligheterna med ena handen, tryck ut skiten och torka dig med den andra. Kanske går skiten bort bättre om du använder en aning, fuktig mossa också. Gå sedan naken ner till vattendraget och skölj av både det lilla hålet och händerna, alternativ ta ett bad samtidigt. Räck lång näsa åt både staten och kapitalet och skit i dasspapperet!!!

Åtskilliga miljoner indier, världen över kan inte ha fel...

/Wengan
 
Jag vill gärna hänvisa till den här tråden där jag ägnade mig åt frågan hur man rensar sig med hjälp av ett frimärke. ;)
Först river man ett hörn av, sedan rensar men sig. Det avrivna hörnet behövs till slut för att rensa fingernageln. Låter kanske lite speciellt, men är absolut UL!
 
Re: Använd huvudet...

charnokite; sa:
...dvs händerna! Beroende på om du är höger/vänster-hänt samt på vilken plats du befinner dig; i sjön/påstranden eller som bäst i skogen... Välj ut en plats i närheten av ett vattendrag, sätt dig på huk... Håll undan väsentligheterna med ena handen, tryck ut skiten och torka dig med den andra. Kanske går skiten bort bättre om du använder en aning, fuktig mossa också. Gå sedan naken ner till vattendraget och skölj av både det lilla hålet och händerna, alternativ ta ett bad samtidigt. Räck lång näsa åt både staten och kapitalet och skit i dasspapperet!!!

Åtskilliga miljoner indier, världen över kan inte ha fel...

/Wengan

Jo de kan faktiskt ha fel :)
 
Jag kör med ett tre lagers papper för att inte fukten ska gå igenom, bra för fingrarna om man har eksem.
Det finns även i två lagers XCR också,men vad gör man inte för att slippa fukta ner fingrarna.

Ha en trevlig(rolig)sommar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.