• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Skall det vara så svårt reparera GT

Lite arg blir man allt när man går till en Naturkompanibutik med sina trasiga Marmotbyxor, kraschade på skidor och skar med hjälp av stålkanten ett ca 5 cm långt hål på yttersidan av benet.
Hade in samma byxor några veckor tidigare då för reklamation. Då var det inga problem, togs emot och skickades på lagning. Hur smidigt som helst.

Men nu kom jag tillbaka och undrade om dom kunde skicka samma byxor och laga. Men då var det helt plötsligt svårt. Jag skulle måsta ta byxorna och bära dom till en sömmerska som sitter på Playground.

Hur kan det komma sig att det finns service när man vill reklamera men inte när man själv vill kosta på en lagning? Skall det bara finnas ett ställe att gå till för alla med GT i Stockholmsregionen?? Hon måste ju ha hur mycket jobb som helst.......
Och vad gör alla som inte har någon som syr i GT på orten????
Nä, lite upprörd blev jag nog allt............

Tack för ordet
/Daniel, som hoppas få sina byxor lagade till sista veckan i mars då en ny skidresa är inplanerad!
 
Förstår inte?

Är det konstigt att det bara finns ett auktoriserat "Goretex Repair Center" i Stockholm??? Vi ju knappast centrum för universum eller hur...

Om du bara vill ha plaggen ihopsydda utan Gore:s övervakan så kan du antingen göra det själv eller lämna i dom till skräddaren - ett tips är spinnackertejp eller Gore:s egna lagningslappar!

Trevlig helg / Calle
 
Förlåt jag hade fel

När jag skrev mitt inlägg var jag lite lätt upprörd. Men nu är det ändrade tongångar.

Jag trodde att det skulle ta lång tid att få tillbaka sina byxor, men det vissade sig gå jättefort.

Jag lämnade dom på lördag och hon skulle ringa mig på måndag, för att lämna prisuppgift och prata om hur dom skulle lagas.

Telefonen ringde på måndag förmiddag och sedan sa hon att dom skulle vara färdig att hämta ut på tisdag morgon.
Helt suveränt, och jag som trodde att hon hade massor med jobb, och att det skulle ta veckor.

/Daniel, som nu ångrar sin upprördhet.....
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.