• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

ska gå högalpin klätterkurs, repkamrat sökes

ska åka ned till argentiere och gå en kurs i högalpin klättring med ucpa den 1/9. om det är någon som är sugen på att hänga med, tveka inte. Har själv klättrat i ca 5 år från och till (7-) som bäst, känner att det är dags att utvecklas i klättringen.
 
priser m.m...

Låter jävligt kul. Har själv klättrat till o från i ca 2 år. Klättrar ca 6+. Nu är det de stora bergen som lockar. Behöver precis som du en repkamrat. Priser/datum m.m.???
Intresserad? Maila mig.

// Clarence
 
Jag kollade upp kursen lite mer, det visade sig att de har franska guider, som ibland är väldigt dåliga på det engelska språket. Kursen går under hela sommaren, 6 dagar intensivkurs. kostnad 4900 kr, (helpension, boende, utrustning men inte resa ner och hem)
Jag har kollat upp STF:s kurser uppe i kebnekaise fjällstation, de har en högalpin sommarkurs som också låter lockande (sju dagar 5400 kr helpension, boende ingen resa tor.). går under sommaren men jag har funderat på 29/6-6/7.
De har även en alpinistkurs, där ska man dock kunna leda grad fyra på kil. Har inte klättrat så mycket på kil så den kursen är jag lite osäker på .
Vidare har de en klätterkurs-fortsättning där man lär sig multi-pitchklättring i alpin miljö, klättra som försteman osv. Datum 7-13/7. Där finns det bara tre platser kvar. Gå in på stf:s hemsida och kolla under paketresor så får du mer information.
Skulle vara kul att få en replagskamrat till ngn av dessa kurser, om du är sugen så kan du skriva vilken kurs du kan tänka dig.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.