semislicks

Är det någon som kan rekommendera semislicks som är bra för långfärd i Norge med packning?
Det verkar inte krylla av dem direkt...
 
Semislicks ?

Hej!

Tänlte först fråga dig varför du vill ha semislicks?
Har kört långtur på landsväg med semislicks ett par omgångar och tycker de finns bättre alternativ. Varför undrar du säkert, jo jag tycker generellt att de bra semislicks som finns på marknaden har allt för dålig nöttålighet och svaga däcksidor. Desutom tycker jag att de beter sig oroligt vid höga farter (vilka du säkert kommer erfara om du ska till Norge) gå grund av den ojämna profilen. Själv kan jag rekomendera Cotenintal Town and Country (bak, lite mer möstring vilket ger bra driv) och top touring 2000 (fram). Bra punktering säkerhet och tåliga däcksidor ( en brusten sida kan förstöra hela semestern om du inte har extra däck med dig). Tycker personligen aldrig att det är något problem att få fäste med touring cyklen på grund av all packning som ger tryck på bakhjulet. Har jag helt misförståt din fråga och du ändå vill ha semislicks så gör både Michelin och Richty riktig bra semislicks.

-Åke
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.