Sämsta vädret i världen?

Frågan är om man inte skulle föredra regniga Bergen framför områden som typ Gobi-öknoen där det i princip aldrig regnar!?

Personligen har jag mycket svårt för vädret i Sydöstra Asien (Kambodja/Vietnam/etc.) under Augusti-Oktober. Varmt, hög luftfuktighet och växelvis soldis/åska. Huha, tacka vet jag Grönland!!
 
Eftersom ingen hittills sagt det känner jag mig närapå tvingad:

Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåiga kläder!

Kan vi inte göra även denna tråden till en Tex-debatt??
//Anders
 
graylingman; sa:
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåiga kläder!

Smygfascist som jag är brukar jag säga "Det finns inget dåligt, väder bara dåliga människor" :)

Eller om jag ska vara hurtig skogsmulle:
"...bara dåligt humör". Alltid retar det nån.

Värsta stället jag har bott på vädermässigt är nog Göteborg. Darwin i december är inte heller så kul med typ åttahundra procent luftfuktighet och 60 grader varmt. Som att leva i en bastu.
[Ändrat av Nordesjö 2005-09-15 kl 16:44]
 
Mitt förslag till plats: Falklandsöarna utanför sydamerika, sjukt dåligt väder enligt uppgift.

graylingman; sa:
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåiga kläder!

Detta är ju helt klart en skogsmullemyt, det spelar fan ingen roll hur bra kläder man har på sig.
Det är bara en tidsfråga innan man blir blöt, med bra kläder tar det förvisso lång tid men blöt blir man!

För övrigt så har empiriska studier visat att hurtigt folk som hävdar just ovanståden citat ofta blir både blöta och skadade väldigt fort om de vandrar i sällskap med folk med dåligt humör.

vi ses i bergen!
 
Pott; sa:
Detta är ju helt klart en skogsmullemyt, det spelar fan ingen roll hur bra kläder man har på sig.
Det är bara en tidsfråga innan man blir blöt, med bra kläder tar det förvisso lång tid men blöt blir man!

Precis - det är därför jag brukar dra till med det där om "dåliga människor". Det handlar ju lika mycket om beteende som om utrustning. Om man inte vill bli blöt när man är ute så går det att undvika, men det kräver ju att man anpassar sig till vädret (något som många har svårt för).
 
Nordesjö; sa:
graylingman; sa:
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåiga kläder!

Smygfascist som jag är brukar jag säga "Det finns inget dåligt, väder bara dåliga människor" :)

Eller om jag ska vara hurtig skogsmulle:
"...bara dåligt humör". Alltid retar det nån.
[Ändrat av Nordesjö 2005-09-15 kl 16:44]
Nuförtiden säger de på Mulle:
"Det finns inget dåligt väder, bara tråkiga föräldrar." Tragisk utveckling, eller hur?

Krister, jag blir lite nyfiken på varför du vill veta? Ska du åka dit och prova utrustning? :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.