Säkerhetsvimpel?

Hej! Jag funderar på att köpa en vimpel till min cykel och undrar om ni har någon erfarenhet om det?

Som sagt så undrar jag om ni som använder vimpel på vägar som saknar cykelvägar märker någon skillnad från att inte ha den på? Och kanske vilken modell ni föredrar?

Mvh Martin
 
Du menar en sån där som barnen har på sina trehjulingar? Eller är det en sverigeflagga du ska ha? Vad ska den vara bra för? Ta på dig en reflexväst istället.
 
Jag körde nyligen om (med bil) en liggcykel. Där gör inte en väst någon nytta. För cyklisten sitter för lågt i en typ av sits som skymmer västen.

Alla sätt att synas, bli sedd är väl bra. Men det ska nog vara lite större flagga en de vimplar som som säljs till cyklar. Dom är bra små...

thomas
 
En stingpinne som sticker ut ca en halvmeter i körbanan gör att bilisten lämnar större utrymme vid passage. I kombination med en säkerhetsväst kan det bli riktigt bra! Funkade på sjuttiotalet, bör göra det idag med.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.