Så luras vi

Titta på den här bilden och se om ni upptäcker något som är galet.

2121204000_400x400.jpg


(Länk om bilden inte syns: http://www.naturkompaniet.se
/Uteliv/Liggunderlag/Thermarest Z Lite Regular

Det ihopvikta liggunderlaget tycks sakna fyra "sektioner" vilket får det att se mer kompakt ut. Alternativt har det liggande liggunderlaget fyra sektioner för mycket (för att se längre ut - verkar lite galet).

Jag hoppas att Natukompaniet inte har gjort detta medvetet, men jag tycker hursomhelst att det är rätt kass! Jag slängde iväg ett mejl till dem så att de kan ändra bilden.

Jag har kollat på Therm-A-Rests hemsida och det visar sig att liggunderlaget finns i en kort version - antagligen det som är ihopvikt - men denna saluförs inte av Naturkompaniet.

Någon som har något annat exempel på vilseledande reklam?
 
Haha, shit så observant!

Är du säker på att det utdragna liggunderlaget i själva verket inte är två korta som skarvats ihop? Tycker själv alltid att mitt Z-rest är kortare än det på bilden (som ser ut att vara 2.20 långt...)
 
scoop

förr i tiden hette ju de kortare thermaresten "3/4" , numera "short" tror jag. i alla fall, jag "upptäckte" att det korta i själva verket var 2/3 av längden av ett normallångt, snarare än 3/4.. naturligtvis var jag så dryg att jag drog iväg ett mail till tillverkaren av thermarest där jag låtsades var mycket upprörd över denna falska marknadsföring. och till deras heder fick jag ett helt seriöst svar. pluspoäng för det.

sensmoral: spelar det nån roll, egentligen?

edit: Å fanken! Var det DÄRFÖR jag låg med blöta ben och frös på fjället? kompakta z-lite såg ju så himla långt ut på bilden?! :)
[Ändrat av jamo 2006-08-28 kl 23:40]
 
Verkligen uppmärksamt!

Hmmm, jag tror att det hopvikta är ett vanligt z-rest och det utfällda antingen är extralångt eller ett montage.
 
crazy; sa:
Gör en polisanmälan vet ja.

Ja, bra idé. Jag har nu anmält det till polisen, konkurrensverket, EU och FN, samt skickat ut ett pressmeddelande till alla större dagstidningar.

Skämt åsido, jag handlar ofta med ögonen när jag handlar på nätet. Men det är klart att det finns långt viktigare saker att engagera sig i. Men finns det inte alltid det?
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.