ryan air

Hej! Är det någon som har erfarenheter av att ta med cykeln på Ryan air ?Var inne på deras sida och kollade och då fanns det 2 ställen man kunde kryssa i cykel på ,en med en Sådan här * på men hittade ingen förklaring på den någon som vet?
mvh jocke.
 
Inte just cyklar, men andra skrymmande föremål. Det går som specialbagage och när du checkar in (i god tid) så kommer dom säga vart du ska checka in det bagaget. Du måste anmäla specialbagage i förväg.
Kikade in på hemsidan och hittade detta om cyklar.

Sport- och musikutrustning, inklusive men inte begränsat till större metspön, golfklubbor, cyklar* (cyklar får väga högst 30 kg), sparkcyklar, fäktningsutrustning, stavhoppsstav, spjut, surfingbrädor, bodyboardbrädor, snowboardar och skidor, samt större musikinstrument inklusive men inte begränsat till harpor, kontrabasar och trummor, är till sin natur olämpliga för transport med flygbolag som tillämpar snabba genomloppstider, som Ryanair. Det är dock tillåtet att transportera dessa föremål i flygplanets bagageutrymme utöver ditt personliga incheckade bagage, mot en reducerad onlineavgift på £50/€50 per föremål och enkelresa. Dessa föremål får väga högst 20 kg styck. Om föremålet köps på flygplatsen eller via Ryanairs telefonbokning gäller en högre avgift på £60/€60 per föremål och enkelresa. Om sport- eller musikutrustningen väger mer än den tillåtna vikten på 20 kg får du betala gällande avgift för bagageövervikt per kilo.

*Cyklar MÅSTE förvaras i en skyddande låda eller väska för att kunna accepteras för resa.

Elektriska cyklar kan ej medföras.
 
inga problem

Jag har flygit med cykel och RyanAir två gånger, en tor Scottland och en gång till Kroatien, båda gångerna helt smärtfritt! Men som alltid med Ryanair gäller det ju att boka i förväg och se till att ha alla papper/biljetter utskrivna.... Har för mig att det kostade ca 4-500 enkel.

Jag hade cykeln i en stor pappkartong båda gångerna. Funkade finfint!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hsalberg Cykel med Ryan Air till Glasgow/Prestwick? Långcykling 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.