Rimlig väst

Mina västar i Microtyg, har passerat det stadium där jag kan bära dem. 10-12 år av tvättar och bruk sätter sina spår och till sist brister sömmar och veck.
Jag var i boden och letade ersättare, 1100 kr för en väst, nä det är inte sannorlikt......
Så nu frågar jag er med stor kännedom om vad som finns, var får man tag på väst i microtyg, storlek L-XL, gärna lång i ryggen och v-skuren framtill. 5011 fickor kan jag nog fylla men behöver inte. Färger gärna grått och brunt. Finns denna tulipanaros?
 

Bilagor

  • ikeakasse.jpg
    ikeakasse.jpg
    11.6 KB · Visningar: 974
På Terräng fd militaryshop brukar det finnas en tyg väst - finns i två verioner - bomull och semisyntet - tror du hittar den senare numera.

Den har bara 10 fickor me lock/dragkedja plus kartficka i ryggen.

Utrymmesmässigt har du en stridsväst bärfåga.

Finns inte med i katalogen dock - där endast bassortiment finns.

Fanns i Göteborg dock - ring o kolla

400 spänn - kvalite.

Tror bomullstygvarianten är bäst
 
Jag har en väst inköpt pâ ÖoB.
Inte deras fiskeväst med flugfastsättartofs o grejer utan den ser rätt OK ut.
2 bröstfickor och 2 dubbla fickor där nere.
Beige och lätt i nâgon syntetblandning.
Har hâllit i flera âr vid hundträning i eländig teräng.
Kostade väl en hundring eller sâ.

Jag har en jacka frân Engelsons oxâ, med avtagbara ärmar, men den är lite grövre i tyget och med mesh-foder. Men behaglig och lite vattenavvisande. Tror den kostade 7-800:-
 
Woolpower gör en snygg väst i 400g, det är om du kan stå ut med en ylle/syntet blandning och inga fickor men alla de rätta färgerna =)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.