• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Ride the line - Sydamerika

Sakta börjar det gå upp för mig att den här cykelresan inte går att förhala längre. Det mesta står och väntar på mig i garderoben, det enda jag saknar är sällskap (en viktig komponent).

Tanken är att starta från Ushuaia Argentina, någon gång under januari, tidigt februari. Sedan vidare norröver längs sydamerikas västra del utan alltför stränga planer.

Jag är en 23-årig student som helt saknar tävlingsinstinkt, jag har stor erfarenhet av att ha sönder saker när jag mekar (cykel, multifuelkök) och jag pratar inte spanska.

Jag cykar på en stelbent mtb och tältar, jag har gott om tid och ont om pengar.

Som sagt, det enda som saknas är sällskap!

John
(Dubbelpostar under cykling)
 
Hej,

hur länge kommer du vara borta? vad vill du se och uppleva - har du tex tänkt göra någon trekkingtur, alt. bergsbestigning också?

Vad har du för cykel?

Är inte alls bra på cykel o på prylar (är inte särskilt intresserad av matriella o tekniska saker - därav okunnigheten).
Jag vill gärna till Sydamerika. Var i Bolivia för någon månad sedan. LÄngtar tillbaka...
Förutsättning dock - att jag får knata i berg, iallafall lite...

berätta gärna lite mer. du kan juh maila.

Hejhej
kristin
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.