Rex Otimus...

Igår mina vänner kom mitt Novakök tillbaks från Optimus service. Jag har använt köket något helt fantastiskt mycket och det drabbades till sist av bultbrott i botteninfästningen. (sju år gammalt).
Detta är som flera av er riktigt påpekat en svag punkt hos tidiga modeller av Nova.

Jag levde i tron att Optimus kanske skulle reparera mitt kök och eventuellt göra detta till ett reducerat pris men....

I retur fick jag ett helt nytt kök av nyare konstruktion, dock ej Nova+ men klart annorlunda än mitt förra novakök. Vilket företag va ?! Ett flång nytt Novakök.

Ordet för dagen: KUNDSERVICE

Optimus är Kungen bland multifuelkök om Du frågar mig.
Inte bara för att köket jobbat på alla år utan för att Optimus lyssnar och dom bryr sig (bristvara i dessa tider).

// Jonny
 
Grattis!

Og for en kundeservice.

Selv går jeg nå og venter på at mitt Explorer fra 1997 skal gå sønder, slik at Optimus sjenker meg et nytt Nova
:).
Men det kommer vel til å suse och gå i flere tiår til,sommer och vinter.

Mitt førra Optimus køk var från 1923, det tog kvelden i 1997, etter at tre genersjoner hadde brukt det.
 
1923-1997..... Fantastiskt !!

Ja huruvida man får ett nytt kök eller inte ska inte jag svara för. Kan bara konstatera att någon serie av Nova kök hade en svaghet och detta tar Optimus på stort allvar, helt enkelt ett uttryck för kvalitetstänkande.

Go tur Broder !!

// Jonny
 
Braute; sa:
Grattis!

Og for en kundeservice.

Selv går jeg nå og venter på at mitt Explorer fra 1997 skal gå sønder, slik at Optimus sjenker meg et nytt Nova
:).
Men det kommer vel til å suse och gå i flere tiår til,sommer och vinter.

Mitt førra Optimus køk var från 1923, det tog kvelden i 1997, etter at tre genersjoner hadde brukt det.

Jeg er kjmpefornøyd med mitt gamle Nova, men har ikke sammenlignet med Explorer, den er jo utrolig stillegående sammenlignet med Nova.
Har inntrykk av at det finnes folk der ute som er så ute etter Explorer at de bytter med en ny Nova, Spesielt om du har den modellen som kom før Cobra-brenneren kom.

dsk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
a00n Otimus Crux LIte - Måndagsexemplar? Kök och brännare 8

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.