RESERVSKIDSPETS?

Hej!
Finns det sånna där reservskidspetsar att få tag i nu för tiden, och i så fall vart? Har kikat runt lite på nätet men kan inte hitta nåt. Tack på förhand.
 
Överskottsbolag

Skidrepsatser innehållande bland annat reservskidspets brukar finnas på privata överskottsbolag och ibland även på Ö&B. Liten, grön tygväska med en reservskidspets, nubb, hammare, ståltråd m.m. Har inte sett spetsarna lösa.

Får man fråga vad du ska med den till? Minns att vi diskuterade reservskidspetsar här förra vintern och jag har för mig att vi kom fram till att nästan ingen hade knäckt en modern turskida, men desto fler hade slitit loss bindningar. Epoxi, en skruvmejsel och några bindningsskruvar är nog en bättre repsats till dagens skidor.
 
Skidspets

Hej!
Jo det är nog riktigt att dagens skidor tål en hel del, och har tuktat både mina telmark, tur- och slalomskidor utan problem.
Dessa hade jag faktiskt tänkt att använda till nåt helt annat. Jag arbetar ideelt i ortens skoterklubb och skulle behöva några rejält korta skidor att sätta på en skoterledssladd som jag håller på att bygga. Kom då att tänka på dessa reservspetsar. Lagom storlek för ändamålet. Kan lösa det genom att såga topparna av befintliga skidor, men vill helst inte offra mina älsklingar :) . Tack för tipset - ska kika på Ö&B
 
Vi använde ett par uttjänta barnslalomskidor till nåt liknande en gång och en annan gång sågade vi av ett par riktigt gamla skidor som ingen längre ville åka på. (Bland annat hade jag en idé att sätta skidor under barnvagnshjulen när barnen var små. Resultatet var mer roligt än praktisk.)

Gamla skidor finns det gott om i folks källare - det kanske vore idé att annonsera?
 
reservskidspets

Enligt denna tråd är det mycket ovanligt att bryta ett par skidor. Min man (som väger 90 kg) lyckades bryta av ett par sprillans Åsnes rago 210 cm i pulkabacken hemma... Vad tror ni om detta ? Materialfel ??
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dag.lunden_telia.com Fråga om reservskidspets Turskidåkning 7
graylingman Reservskidspets Turskidåkning 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.