Reservdelar

Vem säljer reservdelar till ryggsäckar? Jag har hört om folk här på forumet som har köpt reservdelar till sina ryggor och nu är jag själv på jakt efter framförallt en ramförlängare, men även lite sprintar till en gammal fjällräven-säck. Och på fjällrävens officiella hemsida har de förståss ingenting att komma med... förutom att man, om man klickar på "Nostalgi" får se en bild på exakt min ryggsäck =)
Altså... Ni lyckliga få som vet. Tala om var man kan inhandla reservdelar till gammla ram-ryggor.

MVH
Klas Eklund, Enköping
 
K_Eklund; sa:
Vem säljer reservdelar till ryggsäckar? Jag har hört om folk här på forumet som har köpt reservdelar till sina ryggor och nu är jag själv på jakt efter framförallt en ramförlängare, men även lite sprintar till en gammal fjällräven-säck. Och på fjällrävens officiella hemsida har de förståss ingenting att komma med... förutom att man, om man klickar på "Nostalgi" får se en bild på exakt min ryggsäck =)
Altså... Ni lyckliga få som vet. Tala om var man kan inhandla reservdelar till gammla ram-ryggor.

MVH
Klas Eklund, Enköping

Hej,

Jag köpte ett MYCKET bra axelremställ från Haglöfs via GetOut till min Fjällrävenrygga m. Gyroram. STOR förbättring och lätt att fästa! 300 pix.

När det gäller allsköns spännen så vände jag mig till http://www.ossian.nu. De säljer dock bara till företag, vilket inte var något problem för mig, men kanske är det för andra. Där fanns dock inte några sprintar, så i stället för sprintar köpte jag rostfria M6 insexskruvar med mutter & brickor, vilket duger lika bra (eller bättre).

Ramförlängare har jag inte hittat - ej heller ryggsäckshylla, som jag spec. var på jakt efter. Mitt bästa tips är att köpa några meter 20 eller 25 mm aluminiumrör och få det tillböjt hos en mekanisk verkstad.

/Mats
 
Ring och beställ

Min bror ringde Fjällräven som skickade sprintar och ramförlängare till en gyrosäck närmaste butik för att han skulle slippa frakten.

/Tommy
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.