resehandduk (Packtowel)

  • Trådstartare skogshyddan@yahoo.com (Cecilia)
  • Start datum

skogshyddan@yahoo.com (Cecilia)

Gäst
Hej,


Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av resehandukar (typ Packtowel)? Dessa ska vara lätta, kompakta, superabsorberande och snabbtorkande. Stämmer det? Är de så bra som det låter?


Tack på förhand


Julklappsköpande Cecilia
 

monika.lindgren@iogt.se (Monika)

Gäst
Jag gillar dem

Jag har provat packtowel och gillar dem. De suger åt sig bra och är mjuka mot huden. Det finns olika storlekar och mellanstorleken räcker bra om man inte är ute efter ett badlakan. De torkar också snabbt vilket är trevligt när man måste packa ner handduken snabbt.


Priset kan vi kanske diskutera och den jag har krympte lite i tvätten.


Om du tycker att priset är okej kan jag bara rekommendera köp!
 
Packtowel - trots allt...

Har en Packtowel, mellanstorlek, som fungerar bra men inte så bra som fabrikanten påstår (märkligt). Den tar liten plats men torkar inte så snabbt som det påstås. Hänger du den så den utsätts för blåst torkar den mycket snabbt men annars tar det sin lilla tid....


/Tommy
 
Jämfört med frotté

Hej
Jämfört med en konventionell frottéhandduk är
juh packtowlen helt överlägsen, frånsett att de
känns som wettex i början.
Tycker inte heller att de torkar sååå snabbt som man
hade förväntat sig. Om man inte kräver så mycket komfort kan man också använda sig av en liten stuvbit av lämpligt syntetmaterial.
/Per
 
Jämfört med frotté

Hej
Jämfört med en konventionell frottéhandduk är
juh packtowlen helt överlägsen, frånsett att de
känns som wettex i början.
Tycker inte heller att de torkar sååå snabbt som man
hade förväntat sig. Om man inte kräver så mycket komfort kan man också använda sig av en liten stuvbit av lämpligt syntetmaterial.
/Per
 
Wettex

Jag har ett "badlakan" som visade sig helt ohanterligt. Har därför klippt det till två normalstora handukar och två småbitar.


Efter ganska många tvättar känner man sig fortfarande som en diskkbänk som torkas av. Jag använder mest försvarets gröna handduk - lagom stor och torkar snabbt och framför allt, den känns skön.


/david
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.