Råd om ensamvandring Grövelsjön

Sitter och planerar för vandring i Juli och är inne på att gå denna runda:

Grövelsjön till Sylseth gård till Hävlingestugorna (leden norr om Töfsingdalens nationalpark) till Spångkojan upp via Storvätteshågna tillbaka till Grövelsjön.

Är det rimligt att tänka att man gör detta på 4 hela vandringsdagar eller är det snålt?
Är det lätt att tälta? Något särskilt att tänka på vid tältning/vandring i Norge?
Några övriga tips eller något som är bra att tänka på här?

(Har gjort 2 ensamturer på leder i fjällen och en på höga kustenleden tidigare så jag är inte total nybörjare åtminstone.)
 
Mitt råd är att gå med så lätt packning som möjligt då lederna runt Grövelsjön är ökänt steniga.
 
Mitt råd är att gå med så lätt packning som möjligt då lederna runt Grövelsjön är ökänt steniga.
Nja, det är väl inte helt sant. Området norr om Grövelsjön, dvs. Rogenområdet och Töfsingdalen är fruktansvärt steniga/blockrika, men stora områden kring Grövelsjön är väldigt lättgångna, även utanför led.
 
Svårt att ge råd till nån annan om hur mycket tid som behövs för att gå en sträcka.
Jag brukar mäta upp sträckan på lantmäteriets min karta och samtidigt ha lite koll på hur mycket upp och ner man ska gå. Sen får du bestämma hur många km om dagen som du tycker passar beroende på hur höjdmeter och packningens vikt led/oledat och allt det där.

vatten och tältplatser är det nog ingen brist på