quechua?

Det är franska sportmegastorekedjan Decathlons (sportbutiks-killern) eget varumärke för friluftsprodukter, typ Blâvita friluftsprylar. De har helt tagit över vissa segment i Spanien och Frankrike, fr.a vad gáller textil och ryggsäckar tack vare làga priser och en smart marknadsforing som fâtt folk att tro att det ár ett "prestigemárke" nár det egentligen är en prispressarprodukt. Själv köper jag deras prylar till ungarna eftersom man fàr en fleece fàr en 7-8 Euros, skidkläder för 30-40 Euros, vinterboots för 10 Euro etc.

Inte sárskilt kul eller bra prylar, men "bra att ha" om man inte vill lágga ut mycket pengar och/eller inte bryr sig sà mycket att ha "bra" grejer vad gáller kvalitet/funktion/finish.

I Frankrike har det gàtt sà lângt att márket fàtt ett eget liv och börjat sáljas till andra sportbutiker (jag antar att dessa handlare köper in under mottott: "om folk nu nödvändigtvis ska köpa Quechua sà kan de âtmindstonde köpa det av mig")
 
Senast ändrad:
Quechua

Quechua
Namnet kommer från en Sydamerikansk indianstam enligt uppgift från en just Sydamerikan.
Har själv köpt några enklare plagg av märket i Spanien och har inte hittat några fel på dom ännu. Kan nog jämföras med Stadiums Everest när det gäller kvalitet.
Mycket prisvärda saker.
 
OK! Verkar användas en hel del på adventurerace & skyrace tävlingar i lojbältet!
 
Senast ändrad:

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.