• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

PRYLTRÄFF/AKTIVITETSTRÄFF!

Jag och flera andra har börjat spåna lite på en prylträff och aktivitetsträff i Stockholmstrakten under juli månad i år!

Plats: Sörmlandsleden, tex 7-8 eller 2-3.
Tid: 2 dagar, 1 dag om man så vill, fördelaktigast lördag-söndag.
Kostnad: Nada
Aktiviteter: Vandring, kanske paddla kajak beroende på sträckning, grilla mm.

Goda idéer och "intresseanmälan" för "infobrev" kan skickas till mig.

// Jocke
[Ändrat av Joakim Ambrosson 2007-06-22 kl 19:24]
 
Kanonidé :)

... Men då är jag i fjällen... surt för jag skulle gärna deltagit...

Det är ju mitt i industrisemestern... kanske lämpligare i slutet av juli?

//Thomas
 
Ännu en kul idé från Jocke! Kanon!
Juli är en lång månad och delvis upptagen för mig men är jag hemma så hänger jag givetvis på. Dessutom går etapp 7 & 8 av Sörmlandsleden alldeles förbi min husknut (nästan) ... så om det kan vara till någon hjälp så ...! Sjön Uttran är inte helt fel för en paddelutflykt på ett par tre timmar.
 
tiddelipom; sa:
Ännu en kul idé från Jocke! Kanon!
Juli är en lång månad och delvis upptagen för mig men är jag hemma så hänger jag givetvis på. Dessutom går etapp 7 & 8 av Sörmlandsleden alldeles förbi min husknut (nästan) ... så om det kan vara till någon hjälp så ...! Sjön Uttran är inte helt fel för en paddelutflykt på ett par tre timmar.

Exakt ;) Vi har ett par kajaker också, vore kul med en kvällspaddling eller liknande efter en vandringsdag.

// Jocke
 
Etapp 2-3 eller 7-8. 7-8 är nog bäst, är mycket sugen på paddling i Uttran på kvällskvisten.

Datum undvek jag då det oftast får folk att akta sig direkt istället för att vi kan diskutera fram ett datum :)

// Jocke
 
Kul idé! Har ju dessutom aldrig knatat Sörmlandsleden förut :)

Prylträff(?): är tanken då att det kommer å finnas diverse nya prylar att testa, eller? Vilket fall som helst, bra intiativ!
 
lol

... lite snabb där ... hehe... så i min lilla egovärld så föreslår jag någon gång efter den 17/7...

Thomas
 
bomsidaisy; sa:
Kul idé! Har ju dessutom aldrig knatat Sörmlandsleden förut :)

Prylträff(?): är tanken då att det kommer å finnas diverse nya prylar att testa, eller? Vilket fall som helst, bra intiativ!

Prylar kommer att tas med av de närvarande och det finns lite lösa planer på att kanske få med några tillverkarprylar också beroende på hur många vi blir (vill inte sitta och jobba till förbannelse om ingen kommer).

// Jocke
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.