Problem med innersulorna

Mina sulor tenderar att glida bakot i pjäxan redan efter första åket. Är det någon som har en lösning på detta problem. Har ni tips på stabila sulor?

Staffan

Sulor!

Titta in hos en sporthandlare o köp dig ett par ActionInsoles. Lite dyra, typ 200,- men det kan det vara värt. Fungerar kanon o glider inte det minsta.
Tack

Formgjutna sulor!

Den bästa investering man kan göra som utförsåkare är ett par formgjutna sulor. Kostar omkring 500 kronor. Med formgjutna sulor får du stöd under hela foten, står stabilt och halkar inte omkring. Tack vare detta blir dina skidskor (både alpint och telemark) bekvämare att använda och chanserna ökar dramatiskt att du skall kunna klara en hel dag på berget utan skav och domnade fötter.

Dessvärre misstänker jag att dina "vandrande" innersulor beror på att skidskorna är för stora och att dina fötter rör sig i skon. Men även i detta fall tror jag att ett par formgjutna kan hjälpa till.

500 kronor kan tyckas vara mycket för ett par sulor, men de räcker länge... Mina är tio år gamla och inne på sitt tredje par skidskor. (Men nu börjar de falla ihop!)

MVH/MM

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ma_Fredde Problem med T2 Telemark 3
Rike Problem med längd på nya lagg Telemark 3
norppa Problem med T:2or och chili bindning Telemark 8
Sunkist Problem med glidvallning! Telemark 3
mk axel problem Telemark 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg