Polisen

Det är lite samma sak som att dra en påse över huvudet när något blir jobbigt, tex på jobbet.Jag menar, om inte jag kan se dom... eller hur det nu var? Folk brukar i alla fall vända och gå när dom ser mig sitta där med en brun papperspåse från Interflora på huvudet så jag antar att det fungerar till viss del??
 
Nordesjö; sa:
Själv hör jag också till dem som gillar mörker. Kanske är det så att jag känner mig extra trygg i mörkret just eftersom jag vet att jag är ensam där...
Nä men nu snackar du väl, du måste mena att i mörker kan man aldrig vara säker på att vara ensam, eller vara säker på att aldrig vara ensam...

I a f, så kan jag hålla med om att mörker är bra. Om man joggar i mörkret, på ensliga platser, så minskar risken för div idioter. Som synes är jag mer rädd för galna människor än för naturen.
 
Maua; sa:
Det är lite samma sak som att dra en påse över huvudet när något blir jobbigt, tex på jobbet.Jag menar, om inte jag kan se dom... eller hur det nu var? Folk brukar i alla fall vända och gå när dom ser mig sitta där med en brun papperspåse från Interflora på huvudet så jag antar att det fungerar till viss del??
Ett annat bra tips är att alltid bära en bunt papper, läsa dem och tala/svära irriterat för sig själv medan man går fort. Ingen vågar stoppa dig, och dessutom kan du få löneförhöjning för din aktiva arbetsstil, vilket du knappast får med en kasse på skallen.
 
Strykarräven; sa:
Nä men nu snackar du väl, du måste mena att i mörker kan man aldrig vara säker på att vara ensam, eller vara säker på att aldrig vara ensam...

Nej, jag tänker såhär:
Eftersom folk är så uppenbart skiträdda för att vara ute i mörka naturen så är jag nog rätt ensam om att vara här.

Var lurar de läskiga läskingarna som alla är så rädda för? Intill gatulampan vid gångstigen i parken eller 1000 meter in i becksvarta skogen?
Och sist jag kollade fanns inga tigrar, vithajar, krokodiler eller andra människoätare i Sveriges skogar.
 
Nordesjö; sa:
Var lurar de läskiga läskingarna som alla är så rädda för? Intill gatulampan vid gångstigen i parken eller 1000 meter in i becksvarta skogen?
Och sist jag kollade fanns inga tigrar, vithajar, krokodiler eller andra människoätare i Sveriges skogar.

Men då bortser du från det nygamla hotet: björnen!

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34950

Enligt all bevakning på denna sida stryker de omkring stackars friluftsidkares tält och väntar med sina ramar på alla real-påsar som ligger och doftar i tält-absiden:

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=32580
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.