Plastbyttor med skruvlock?

Var får man tag i plastbyttor med skruvlock, c.a. 8-12 cm i diameter och 6-8 cm i höjd? Ändamålet är främst smörbyttor. Det ska vara i bra plast, som typ Nalgenes, och inte hård spröd plast som lätt spricker.

Har en liten från Nalgene men hittar ingen större lämplig. Under senaste vandringen tog jag en plastbytta som Granite Gear levererat en kompressionspåse i. Perfekt storlek, men den hårda spröda plasten sprack.

Clas O har jag inte hittat något bra på. Svårt finna bra byttor med skruvlock och stor öppning.

Raskesven
 
De bästa burkarna som jag hittat är de som innehåller Creatin. Om du har kontakter i byggarkretsar så kanske du kan tigga till dig några sådana:

creatin_big.jpg


~Paul~
 
Måste det verkligen vara skruvlock?
Tycker burkarna som man köper typ räksallad, potatissallad, kräftstjärtar eller andra godsaker i funkar hur bra som helst till smör och dylikt.
Helt täta, locket sitter fast ordentligt, lätta och skapligt hållbara. De är ju inte så dyra så man kan ju skaffa en ny till nästa gång :)
 
mtpatrol; sa:
Måste det verkligen vara skruvlock?
Daniel, en rejäl fördel med skruvlock är att de tål mycker mer tryck/press än burkar med klämlock. Ponera att du har en sådan burk i din säck och dänger iväg den med en kluns. Antagligen skulle dina klämburkar gå upp. Det gör inte en skruvlocksburk ;)

~Paul~
 
Burk med innehåll...

Gå in på en stor mataffär och kolla. Jordnötssmörs-burkar av plast är bra. Inte helt vattentäta, men smör håller dom för. Kolla gärna invandrarbutiker, Netto och Lidl och hälsokostebutiker också, det kan finnas intressanta burkar där.
 
Ziploc

Hej!

I dagarna fick min flickvän hem 3 burkar som hon beställt med avsikt att ha soppa i (dvs de måste vara tätslutande). De är med andra ord inte avsedda primärt för friluftsliv, men torde fungera lika bra till det.

Fabrikatet är amerikanskt, Ziploc, och tillverkas i olika storlekar. Storlek small, som vi köpte, rymmer 473 ml och storleken faller nog inom ramen för vad du efterfrågar. Plasten är mjuk, men inte sladdrig. Tål frys, micro och maskindisk.

Kostnad: 35:- för trepack. Min flickvän köpte dem på Tradera, men de går nog att få tag på på andra sätt också. Googla på namnet!

Lycka till!

/Pär
 
Nordesjö; sa:
Burk för hårgele?
Har en i badrumsskåpet som är diam 7, h 6,5.
Du kan få den när den är tom :)

LOrealOutofbedCremeOG.JPG
fonzie.jpg


Storleken börjar ju närma sig så varför inte? Bara burken är bra så. Ös på med gel ordentligt nu, jag behöver den om en vecka;-)

/Tack för tipsen om burkar, ska kolla runt.

Raskesven
 
Burkar

mtpatrol; sa:
Måste det verkligen vara skruvlock?
......)
Jag har med viss framgång brukat en halvstor burk med snäpplås på till musli/grötburk. Det har fungerat väl hitintills. Hela matkassen är en större packpåse och peppar, peppar har inte något öppnat sig eller klämmts sönder ännu. Till kök och dagens mat har jag en mindre påse, högre upp i säcken.
Min burk började sitt liv som behållare för handrengöringskräm, förutom att vara lätt är den bonus. Väl stor för smör/matfett. Själv kör jag med solrosolja i mindre flaska. För fiskeutfärder och jakt har jag en liten smörask med skruvlock från förr....(Har sett liknande hos Hardys i London) För stekt kräver smör som färska kantareller, mm....mummm

Go tur
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.