Penguin travel

Hej, jag och min sambo hade första tänkt att vandra i Alperna i mitten på juni men efter information som vi fått från olika håll ändrat oss och funderar på att vandra på Madeira istället. Det finns ett företag som heter Penguin travel som arrangerar resor dit och vi undrar om det är någon som har några erfarenheter utan detta företag? Vi har inte hört talas om dem tidigare.

Vi tänkte ta en veckas arrangerad vandring för att sedan bo ett ställe under andra veckan och göra dagsturer.

MVH
David
 
Kommer just därifrån

Kommer precis därifrån efter en vecka där.

Jag känner inte till bolaget men det existerar förmodligen. Det finns flera arrangörer i Funchal (Madeiras provinshuvudstad).
Jag har aldrig anlitat mig av något bolag men skulle inte dra mig för det om det underlättar på vissa bergsturer.
Numera åker vi buss på ön. Busstidtabeller kan Du få på Turistinfon i Funchal.
En bra karta hittar Du i Funchal som heter "Madeira Tour and Trail" skala 1:40000 och är inplastad.
En bra guidebok till turer heter "Levador och stigar på Madeira" och är författad av Raimundo Quintal. Finns på svenska i Funchal men jag har aldrig sett den i Sverige.
I princip kan Du inte röra dig utanför de stigar och levador som finns. Det är helt enkelt för brant.

Mvh Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dbang Everest Travel bike 2 Fjällvandring 5

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.