Pemmican som föda

Så bra att Tornado erkänner pemmicanets svagheter i lång övergångsperiod, smak och konsistens.

Det är möjligt att vissa vänjer sig men det förtäljer ju annat om dem. Tristare är det med dem som inte anpassar sig blir sjuka, svaga och tynar av.

Det är kanske så enkelt att bara för att fett innehåller dubbelt så mycket som övrig mat är det ändå inte ensamt optimalt. Annars vore ju en flaska olivolja mer sympatiskt i utseende smak och som tillsats.

Blodpudding innehåller ju en hel del fett, blod och gryn ändå är det väl få som vill äta det 21 gånger i veckan. Ombytet är väl en del av civilisationen?

Kolhydrater av båda sorterna brukar ju få oss att må bättre. Den andra delen som får knoppen att må bättre är ju att ha det roligt.
 
"Det är möjligt att vissa vänjer sig men det förtäljer ju annat om dem. Tristare är det med dem som inte anpassar sig blir sjuka, svaga och tynar av." Sluta nu med lögnerna. Nu är du nere på låg nivå igen. Varför svänger du så? Första inlägget var ju helt ok skrivet. Nu är du inne på härskarmetoder igen med "men det förtäljer ju annat om dem" Skulle du inte släppa beväringsnedtryckandet?

Jag vill påpeka att du skrev "Ödmjukhet är en dygd." Detta skrev jag tidigare uttryckt som "stor kunskap kräver stor ödmjukhet" Antingen så erkänner du att du inte har stor kunskap eller så har du bara väldigt dåligt minne. Men det är smickrande att du upprepar mina ord som de vore dina, synd bara att orden inte fortsätter i handling.

Det jag måste ge dig är att du lyckas med ditt trollande, du får diskussionen att dra iväg i helt fel riktning.
 
Du dra felaktiga slutsatser, själv beundrar jag dem som kan leva på en energirik diet och behålla hälsa samt förstånd.

Varför tolkar du allt som om jag angriper. Besväringhärskning har aldrig behövts tillämpas, men du kanske har tråkiga egna erfarenheter?

Omdömmen om dig har jag undvikit och du tycks älska att bedömma mig och mina inlägg.

Trist att du visar så lite av ämnesanknytning och så mycket till person.

Nu sätter jag streck för min del. Dina inlägg tillför ju inget i sak.
 
Du dra felaktiga slutsatser, själv beundrar jag dem som kan leva på en energirik diet och behålla hälsa samt förstånd.

Varför tolkar du allt som om jag angriper. Besväringhärskning har aldrig behövts tillämpas, men du kanske har tråkiga egna erfarenheter?

Omdömmen om dig har jag undvikit och du tycks älska att bedömma mig och mina inlägg.

Trist att du visar så lite av ämnesanknytning och så mycket till person.

Nu sätter jag streck för min del. Dina inlägg tillför ju inget i sak.

Bra, där fick vi till det officiellt, "Nu sätter jag streck för min del" då försöker vi än en gång undvika att kommentera varandras trådar, det blir nog bäst så. Jag tycker inte du tillför något och du tycker inte jag tillför något så då fortsätter vi med vår tidigare överenskommelse att inte kommentera varandra.
 
När jag letade efter den långtidsstudie som (klipp) till så hittade jag bara en från kanadensiska armen (googla).

(klipp)

Jag håller med och har flera gånger uttryckt att vid snabbare och kortare idrotter så är sannolikt en högre kolhydrathalt vara bra för optimal prestation. (klipp).

Jag kanske uttryckte mig lite diffust, du skrev ju att man kan äta pemmican och bibehålla en hög prestationsnivå. Själv blev jag ju såklart nyfiken på vad Du menar med hög prestationsnivå..?

Sen har jag googlat på div sökord runt canadian army och pemmican, men jag kan inte hitta den studie du nämner. Har du en länk eller tips på sökord?

//J
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.