Parkering i Tossåsen?

Efter att ha läst igenom flertalet trådar här på utsidan inser jag att Tossåsen verkar vara en populär utgångspunkt för vandring i Lunndörrspasset. Hur är det med parkering där. När jag kollar på google maps så ser det ut som om Tossåsen är en liten by med endaste tt par enstaka hus och gårdar. Eller är det bättre att starta från Vålådalen och parkera vid STFom man har egen bil som man vill ha parkerad en fem-sex dagar.
 
Hej

Det gick bra att parkera i Tossåsen 2010 - Det finns vindskydd och informationstavlor där leden börjar med plats för bilar.
 

Bilagor

  • tossåsen_2010.jpg
    tossåsen_2010.jpg
    49.5 KB · Visningar: 2,320
Finns som sagt en bra parkering där. Tänk på att det är en betal-parkering. Var tidigare endast för mynt, men när jag var där för två år sen, så tog maskinen kort.

/Peter
 
Efter att ha läst igenom flertalet trådar här på utsidan inser jag att Tossåsen verkar vara en populär utgångspunkt för vandring i Lunndörrspasset. Hur är det med parkering där. När jag kollar på google maps så ser det ut som om Tossåsen är en liten by med endaste tt par enstaka hus och gårdar. Eller är det bättre att starta från Vålådalen och parkera vid STFom man har egen bil som man vill ha parkerad en fem-sex dagar.

STF finns inte i Vålådalen. Om du inte menar Lunndörrsstugorna eller Vålåstugorna, men dit kommer du inte med bil.
 
Vet inte riktigt var jag fick STF ifrån. Hur som helst kommer jag ta bilen till Tossåsen som jag antar ligger uppe vid Tossåssjön. När jag kollade på Eniro kartor blev del flera träffar i närheten men ingen uppe vid själva Tossåsen.

Finns det något ställe att duscha på efter vandringen. Camping eller annan inrättning där man kan betala för att få duscha av sig. Det enda jag hittade var ett inlägg om ett ställe någon kilometer från parkeringen som enligt den som författade inlägget var rätt smutsigt och inte verkade allt för trevligt.

Annars blir det till att ta ett dopp i någon av de små sjöar som man passerar på väg hem igen mot Stockholm.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skägg1 Parkering Tossåsen Fjällvandring 7
Newlin Öppet för parkering i kärringsjön? Fjällvandring 8
flayyan Parkering Ritsem? Fjällvandring 2
Evajar Parkering i Gjendesheim Fjällvandring 9
seasteel Tips på parkering för sommarens korta vandring? Fjällvandring 11
Vintergäcken Vålåstugan till Kläppens parkering Fjällvandring 3
John_T Alternativ parkering till Kläppen och Torkilstöten i Ljungdalen? Fjällvandring 3
81nahoj Parkering Hardangervidda Fjällvandring 0
PZON_390 Parkering Hemavan ? Fjällvandring 4
hbgsnix Vadvetjåkka parkering Fjällvandring 5
IntMurr Buss eller bil till Grövelsjön? Parkering? Fjällvandring 6
oscar-ja Parkering Rönäs, Artfjället? Fjällvandring 2
jonahsenften Parkering i Sultielma Fjällvandring 2
tomhylsan Parkering Kiruna/Abisko? Fjällvandring 10
coolmanq Parkering vid Leirungsbuin (nära Gjendesheim)? Fjällvandring 1
niklas_klinte Parkering vid Aktse Fjällvandring 2
Nettan A Parkering vid Kebnats Fjällvandring 2
Vonsan Parkering Kvikkjokk Fjällvandring 12
petratetra Parkering Gjendesheim Fjällvandring 7
micke_h Jotunheimen, parkering? Fjällvandring 5
Sofino Parkering Ljungdalen (Ljungris) Fjällvandring 10
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Görane Ta sig från kläppen/ljungdalen till Tossåsen. Fjällvandring 9
Lindeman Tossåsen-Anarisstugan via Dörrsjön ? Fjällvandring 4
piaea Tossåsen-Arådalen-Anarisstugan Fjällvandring 1
piaea Övernattning Tossåsen? Jämtland Fjällvandring 2
CathrineC Tossåsen - Lunndörren 1 natt i tält Fjällvandring 3
Gregorius Tossåsen - Lunndörren Fjällvandring 16
JoeSwede Tossåsen boende? Fjällvandring 6
HALS Vandra sträcka Tossåsen-Arådalen-Höglekaredalen? Fjällvandring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.