Paradox Packs

Jag hade valt 6300...om igen, om jag bara skulle ha en säck. Den går att göra väldigt liten och det finns inget sladder när den är max komprimerad pågrund av talonsystemet.
Min egopackning går som en 50L säck alla dagar i veckan;)

Har inte måtten för max utrymme just nu men jag kan kolla över detta.
 
Storlek på bältet, var inne på small så det kanske går att dela med frun.
Har du medium? Är det möjligt att tajta åt rejält med den?
 
Den ser intressant ut! Jag har funderat på denna som alternativ för soloturer där jag bär lätt.
Vilken modell har du på packsäcken, 4400 eller 6300..? De skriver ju inte ut volymen i liter och är lite röriga med hur stora fickor och tillbehör är.

Om du använder den här och petar in volymen i kubiktum (ci) får du fram volymen i liter.

4400 ci = 72 liter
6300 ci = 103 liter
 
om det inte vore för dollarn och att jag har för mycket ryggsäckar skulle jag definitivt köpa en. runt 1,4, ram plus bra material är en svårslagen kombo.
 
Om du använder den här och petar in volymen i kubiktum (ci) får du fram volymen i liter.

4400 ci = 72 liter
6300 ci = 103 liter

Jag var otydlig, räknebiten fixar jag, men det är oklart om de räknar med fickorna i volymen. Och hur de räknar, dvs är det med säcken i rullat tillstånd..? Vet att t ex KM räknar säcken i orullat tillstånd. Jag skulle gärna se måtten, det är nog bästa sättet att avgöra om den passar utrustningen som ska i :).

Verkar ju annars vara en trevlig säck :).

//J
 
Toppen

Om du använder den här och petar in volymen i kubiktum (ci) får du fram volymen i liter.

4400 ci = 72 liter
6300 ci = 103 liter

Här finns lite info:
http://store.seekoutside.com/backpack-technical-details/BackpackDetails

Paradox Unaweep i X21RC matrial:
Unaweep 3900 = 64l, 1.19kg
Unaweep 4800 = 78l, 1,24kg
Unaweep 6300 = 103l, 1,33kg ?! uppskatttat av mig
Unaweep Divide 3000 = 50l, 1.16kg
Unaweep Divide 4200 = 69l, 1.19kg

Talon base (extra bag) = 16l, 0,17kg (VX21)

Grymt sugen på att beställa en 4800 eller 6300. Kommer ha den till familjevandringarna med två småbarn och det är förmodligen jag som kommer få bära det mesta. Några tips?

Tack för länk :).

...hmm, nu saknar jag bara omkrets ;).

//J
 
Jag kan idag efter jobbet....vad har du för ryggsäck nu?
För 6300 är större än de flesta säckar jag har sett.
 
Jag kan idag efter jobbet....vad har du för ryggsäck nu?
För 6300 är större än de flesta säckar jag har sett.

Jag har flera :).

...för stora och tunga bördor en Mchalepack Critical Mass Inex (veritabelt packmonster på ca 140 L max) och för lättare packning fjällrävens ramsäckar. Under årens lopp har jag samlat på mig och dessa täcker området 50-80 liter med plats för packpåse på de större ramarna.

Tänkte att en paradox ev ska ersätta mina fjällrävenmodeller. Dels praktisk när jag inte behöver mitt packmonster, dels möjligt för min tjej att använda den när vi vandrar och jag agerar packåsna :).

En faktor är min sovsäck, en warmlite triple bag. Den är bred eftersom den inbyggda madrassen bestämmer storleken (den kan packas separat också, men då förloras lite av hanterbarheten).

Den får precis plats i en Fjr packpåse 30L, av den äldre typen som passar längst ner på ramen. Så idealiskt sett så skulle den få plats i botten på en paradox alt. kunna packas direkt på ramen under säcken, som på klassisk ramsäck. Det verkar dock inte som att en paradoxsäck går att fästa högre på ramen..?

//J
 
Rent utrymmesmässigt får du plats i säcken med plats över...för din sovsäck är väl komprimeringbar?
Jag kollar måtten idag...har en drysack på 30L som jag kan packa med två stora fjällrävensovsäckar och prova.

Har kört med dubbla sovsäckar i vintras med denna rygga utan problem med överig packning.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.