Påhängscykel

FunTrailer

Vi har en FunTrailer som vi använt till vår yngste son. Vi är jättenöjda med den. Ett bra sätt att ta sig lite längre, vi cykelsemestrade t ex till Skagen i sommar. Det är ett bra sätt att lära dem trafikvett, samtidigt som de själva tycker att de cyklar själva . Den är väldigt lätt-trampad, inte alls som en cykelkärra. Ångrar bara att jag inte köpte den tidigare, då hade storebror också kunnat använda den!

Vår son börjar växa ur den, finns det intresserade köpare så svara här. (Cykeln finns i Göteborg)
 
Nu är den såld

Vi har en FunTrailer som vi använt till vår yngste son. Vi är jättenöjda med den. Ett bra sätt att ta sig lite längre, vi cykelsemestrade t ex till Skagen i sommar. Det är ett bra sätt att lära dem trafikvett, samtidigt som de själva tycker att de cyklar själva . Den är väldigt lätt-trampad, inte alls som en cykelkärra. Ångrar bara att jag inte köpte den tidigare, då hade storebror också kunnat använda den!

Vår son börjar växa ur den, finns det intresserade köpare så svara här. (Cykeln finns i Göteborg)

Nu är den såld - rullar i vår i Partille-trakten - hoppas den kommer till användning!
 
Klockrent

Har en Schwinn påhängscykel som jag använder jämt när jag har barnen. Perfekt när de är för stora för stol och för små för att cykla själv i trafiken. Köpte den till första barnet (tål att gå i arv) på en vanlig cykelaffär. Tog hem den från Duells (vanlig cykelgrosist) men hittar inte den på deras hemsida idag. Får du tag på en så slå till!
 
Har haft en påhängscykel i snart tre år nu, köpte den när sonen var knappt tre år och lite för kort, men det löste sig ju av sig själv året därpå.
En perfekt lösning, han tycker det är kul att trampa med och kan även välja att inte trampa en stund om man inte orkar. Den rullar rätt så lätt och för oss är det är inga större problem att marscha i
16 - 18 km/h.
Om man vet med sig att man skall använda den på längre dagsturer rekommenderar jag en som är utrustad med växel då det annars blir ett väldigt trampande.
Jag köpte min ny från Tyskland och betalade ca 1000 kr inklusive frakt till Stockholm.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.