PADI - Open Water Diver / Göteborg

Hej !

Har tidigare varit med och provdykt några gånger och känner att det nu är dags att ta ett cert.
Befinner mig i Göteborg och undrar om ni kan rekommendera någon dykfirma ?

Har själv bra erfarenhet av Oxygene men vet ej hur bra kursen är !!

Kanske är det någon här som funderar på att ta cert i gbg i så fall får ni gärna höra av er..

Med vänlig hälsning / Jens !
 
Dykutbildningar

Tog både mitt Open Water och AOW på Aqua Divers vud Backaplan. Fördelar är att man har övningar i räddingstjänstens bassäng i Gårda, nackdelar att man inte dyker i torrdräkt. Annars kan jag rekommendera http://www.aquarius.se, mysigt dykcenter i Gottskär med möjlighet till övernattning. Har dessutom dykbåt.

Jennie
 
Jag har jobbat med dykning i Göteborg med omnejd i rätt många år.. Skulle jag personligen rekomendera något av de befintliga dykskolorna i Göteborg så är det tveklöst, Oxygene.. Men jag tycker att du skall åka runt till dom stora och prata, gå där du trivs bäst!
 
Flying diver i Fiskebäck

Kanonställe som ligger 10meter från hamnen.
Åk dit och bilda dig en egen uppfattning. det gäller ju att man får ett förtroende för instruktören och att personkemin stämmer annars är det bortkastade pengar.

/M
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.