Paddelträff för tjejer?

En öppen fråga till dej som är tjej och paddlar/vill paddla kajak.
En helg i september funderar jag på att sätta ihop ett "minisymposium" för paddeltjejer. Anledningen är framförallt att tjejer ofta står ett halvt steg bakom en eller flera grabbar och inte riktigt vågar "ta plats". Nu skulle jag hemskt gärna vilja ha förslag på programpunkter, clinics och workshops, men framförallt feedback på själva grundidén. Finns det ett intresse för den här typen av aktivitet i lilla paddelsverige? Tanken är att både nybörjare och lite mer erfarna paddlare ska hitta något att inspireras av under helgen.
Träffen skulle hållas i Stockholmstrakten och visionen är att helgen ska genomsyras av erfarenhetsutbyte, kompetensutveckling, möjlighet att skaffa goda paddelkamrater och absolut viktigast - ha kul.
 
Hej Carin,

Det låter jättekul! Jag är på!! Skulle vara kul att träffa fler paddlande tjejer här, när jag bodde i London var vi ett gäng som ofta paddlade ihop men här blir det mest tillsammans med killar (igår kväll var vi 5 som var ute, jag var enda tjej).

Erfarenheter och teknikträning i kombination med 'vanlig' paddling skulle vara kul, och kanske en kvinnlig 'paddlingspersonlighet' eller två?

Louisa
 
Hej Carin!

Jag kommer! Säg bara när och var.
Låter verkligen kul! Får återkomma med idéer framöver, nu ville jag bara visa mitt intresse! :)

mvh Pia
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.