Paddelflottör

Har en sambo som är väldigt osäker vid i och ur-klivning. Kan en paddelflottör vara till någon hjälp eller blir det bara värre med att hålla reda på paddeln också?
 
Sittbrunnen är av den stora typen. Hon är hyfsat vig men mycket osäker. Det sitter mer i knoppen än i kroppen om man säger så. I ärlighetens namn Ja jag vurpade också i helgen helt oavsicktligt, lite för lekfull och lite för kaxig..
 
Flottör tror jag inte är så bra för då blir det en sak till att hålla reda på och montera/demontera.
En viktig sak att jobba med är att aldrig hålla i sig på ena sidan och mot brygga/strand med andra handen. En hand mitt fram på sittbriunnssargen och andra handen på brygga/strand.
Eventuellt kan man lägga paddeln mot däcket bakom sig och andra änden mot brygga/strand. Sen stödjer den inre handen mot skaftet nära kanoten. Fortfarande håller främre handen mitt fram på sittbrunnssargen.
 
Tror nog det

är bättre att lära sig dom olika sätten det finns för i och urklivning än att använda flottör till det, krånglar nog bara till det mera. Finns faktiskt bra instruktionsfilmer om sånt på youtube har jag sett.

/Kjell
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.