Packsystem

Hallå...allå...lå...lå...


Gjorde en sökning på ordet och det har omnämnts i två trådar sedan 2004. Det mesta centreras kring 2003.

Vilken pryl kan tänkas vara dagens 'packsystem' ute på marknaden, om det finns någon?
 
Det enda jag skulle klassa som packsystem är de där prylarna som hjälper en att vika skjortor lite snyggt och funkar som klädfodral i resväskan. Typ Eagle Creeks grejer. http://www.eaglecreek.com Ett system antyder ju att det är flera saker tänkta att fungera tillsammans.
/R
 
johankse; sa:
System får mig att tänka väger, fyller, kostar....Men olika är ju önskemålen.

Håller med, varför slösa ett halvt kilo på ett packsystem.
Själv har jag små färggranna tygpåsar, en färg för varje "funktion". Dom väger inte många gram.

/Ulf
 
Nu var det inte så jag menade. Jag behöver inget packsystem :)

Det jag undrade var om det finns någon pryl just nu som man kan misstänka genomgår samma hajp som packsystemen gjorde år 2003.

Då var det tester av och och förvarningar om nya packsystem i varje tidning och lov om packsystemets nödvändighet sjöngs hög och klar.

Sen blev det knäpptyst. Det har inte hörts ett knyst om dom på ett bra tag nu.

Vad hände med dem på tre år? Säljer de öht något mer? Eller ligger de på en stabiliserad normalnivå nu efter buller-och-bång-tiden?
 
Jag vet inte om jag är rätt person att svara men tre stycken Eagle Creec Pack it Half Cube har jag.

http://www.naturkompaniet.se/Archive/Images/Resized images/400x400/40151_l_400x400.jpg

Eftersom jag aldrig vandrar veckovis i fjällen bryr jag mig inte så mycket om vikt, men för de tillfällen jag packar ryggan full använder jag ett set med sex stycken färgade tygpåsar från Intersport. De är lättare att strula ned i lediga utrymmen.

Annars är Cubarna toppen, i resväskan är de bara att ställa ned och det är lättare att hålla koll än med påsar.
Och eftersom jag har flera barn är de bra att ha med sig på små utflykter med ombyteskläder och annat.

Systemettänket passar mig.
 
Menar du något

som har en distinkt topp i tidningar och media nu men som kommer att dyka fullständigt inom något år?

I så fall kanske tejpremsor med fästvalla kan tänkas genomgå samma hypekurva?

Hur länge kommer det att finnas twintipskidor? (Snarare förra årets "packsystem".)

Thure
 
-PaTRiC-; sa:
ok, en gång till på Svenska.. twingierhghd vad?

Twintipskidor= Skidor där det inte går att avgöra vad som är bak eller framände vilket möjliggör baklängesåkning, att landa baklänges efter hopp m.m.

Defenitivt här för att stanna.
 
Hmm.. -får man önska sig något man tycker borde vara en snabbt övergående fluga? I så fall hamnar midjekorta skaljackor, som varken värmer pung eller rumpa överst på min lista! Nu för tiden är det ju hopplöst att köpa en jacka som inte är anpassad för bergsbestigning och andra mer eller mindre akrobatiska verksamheter!

/Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaola Packsystem Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.