Packsystem

Är det någon som provat ops? (http://www.alpendesign.com/OPS/index.asp).

Känns som att vanliga packpåsar fungerar prima. men det kanske är rätt smart ?

Input!
 
I nyaste utemagasinet testar de olika packsystem.
Orkar inte skriva av, men kolla i tidningsstället efter tidningen och ifall du inte vill köpa den och kasta ett öga på sidan 90 =)

//Linus
 
OPS Systemet lyser med sin frånvaro...

marcusen; sa:
Är det någon som provat ops? (http://www.alpendesign.com/OPS/index.asp).

Känns som att vanliga packpåsar fungerar prima. men det kanske är rätt smart ?

Input!

Jag har använt Haglöfs fyrkantiga packpåsar med nät och tycker det funkar kanon. Man håller bättre ordning på grejorna och så ser man direkt vad dem innehåller.

Jag blev nyfiken på OPS Systemet och beställde ett sådant 29/4, fick ett mail tillbaka, där dem räknade med att leverera i slutet av maj.
I slutet av maj damp det ned ett mail med en allmän beklagan att det inte blivit levererat, utan att dem har något strul med leveranser från deras underleverantör och att ett specifikt leveransdatum ej kan utlovas... :-(

Hoppas OPS Systemet dyker upp innan slutet av augusti då jag ska iväg... peppar, peppar.

OPS Systemet verkar vara bra med olika färgkodning, olika storlek på påsarna samt att dem verkar vara mer eller mindre vattenavstötande (om man skulle råka gå ner sig nånstans... eeh).
Sedan är dem (påsarna alltså) formade efter ryggan, så att det tydligen inte skall bli något döutrymme kvar i ryggan, precis som om det brukar bli det... :)

Jag tror på OPS Systemet, så det skall bli kul och få prova det (om det behagar dyka upp nån gång).

Jag kan ju skriva en liten recension om OPS Systemet när jag väl testat det.

Tjingeling...
 
Kommer ju aldrig ! :(

marcusen; sa:
Är det någon som provat ops? (http://www.alpendesign.com/OPS/index.asp).

Känns som att vanliga packpåsar fungerar prima. men det kanske är rätt smart ?

Input!

Som sagt så har deras leveranstid dragit ut på tiden bra länge ! jag har mailat och frågat efter det men har inte fått något svar ....
Men jag tror på det ! det verkar väldigt smart och man slipper plastpåsarna ! kommer även att ge lite respons för alla andra sen när jag provat. /Gunnar
 
Test?

Backpacker; sa:
I nyaste utemagasinet testar de olika packsystem.
Orkar inte skriva av, men kolla i tidningsstället efter tidningen och ifall du inte vill köpa den och kasta ett öga på sidan 90 =)

//Linus

Jag var inne och tittade på deras hemsida, men det stod bara att de har skrivit om det i tidningen. Är det någon som kan berätta om testresultatet?
 
Re: Test?

Är det någon som kan berätta om testresultatet?

I början av recensionen skriver Utemagasinet: "Ett system som fungerar för en person är nödvändigtvis inte den bästa lösningen för en annan."
Och det är väl vad hela recensionen går ut på.

Tyvärr fanns inte "uffer softpack system A" med i testen.
 
..jag är (som sagt) inte helt övertygad om det testets 'objektivitet' och 'oberoende' heller..

/Per
 
Äntligen kommer det.

NU är det snart på väg
Fick följande mail häromdagen
MVH KIM...

"Hej alla blivande OPSare :)

Nu äntligen har jag fått ett definitivt besked när OPS ska levereras från fabriken i Asien. Den 1 augusti kommer vi att börja skicka ut den till er alla som har beställt den priset är det samma 570:- inkl frakt och allt.

MVH

Micke Raittila"
 
oj. då kanske man snart kan få en liverecension av dem.

fick ett infall härom dagen. tänk om man gjorde U-formade packväskor. då skulle man få plats med tältkorven närmast ryggen i U:Ets hål.

Det tycker jag skulle vara inovativt.
 
många

Tror du lär få se massor av liverecensioner snart här på Utsidan.
Frågan är vem som blir först?
Själv kommer jag vara i Ungern när dom dyker upp.
MVH KIM

marcusen; sa:
oj. då kanske man snart kan få en liverecension av dem.

fick ett infall härom dagen. tänk om man gjorde U-formade packväskor. då skulle man få plats med tältkorven närmast ryggen i U:Ets hål.

Det tycker jag skulle vara inovativt.
 
marcusen; sa:
oj. då kanske man snart kan få en liverecension av dem.

fick ett infall härom dagen. tänk om man gjorde U-formade packväskor. då skulle man få plats med tältkorven närmast ryggen i U:Ets hål.

Det tycker jag skulle vara inovativt.

Tror att ditt u-formade system skulle kolapsa när man plockar ur den ur ryggan och den mister sitt "stöd"

/P.D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dreamteam Smart packsystem för ryggsäcken - ngt att ha? Transportera 14
lotten04 Packsystem Transportera 51

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.