OziExplorer versionsnummer

Är det någon som har koll på systemet med versionsnummer i OziExplorer. Förra veckan kom version 3.95.1. Om jag kollat rätt, så hette den tidigare 3.90.3a och betaversionen 3.90.4k1. Om jag fattar det hela rätt så innehåller version 3.95.1 alla ändringar t.o.m betaversionen 3.90.4k1. För mig vore det logiska versionsnumret något i stil med 3.91.1

Hur som helst med versionsnummer, så funkar version 3.95.1 ihop med Mrsid formatet, och NASA satellitfoton finns numera på https://zulu.ssc.nasa.gov/mrsid

/ Per Brune
 
Brune; sa:
Är det någon som har koll på systemet med versionsnummer i OziExplorer. Förra veckan kom version 3.95.1. Om jag kollat rätt, så hette den tidigare 3.90.3a och betaversionen 3.90.4k1. Om jag fattar det hela rätt så innehåller version 3.95.1 alla ändringar t.o.m betaversionen 3.90.4k1. För mig vore det logiska versionsnumret något i stil med 3.91.1

Hur som helst med versionsnummer, så funkar version 3.95.1 ihop med Mrsid formatet, och NASA satellitfoton finns numera på https://zulu.ssc.nasa.gov/mrsid

/ Per Brune

Hur öppnar man en MrSid karta i Ozi?

/Janne
 
Min lathund

Memme; sa:
... i tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=16315. Jag har inte testat för jag inte orkar att ladda ner 30 MB utan bredband ... Och jag har inte heller hittat Per Brunes "utlovade" lathund.

Jag skickade Christer på Utsidan min ”lathund” 2003-02-03 för publicering, om han eller någon annan inte tycker den var tillräckligt bra vet jag inte.

Den som skickar mig ett mail så jag får E-postadressen får min lathund, ett Word – dokument. Jag har tappat räkningen på hur många intresserade som har hört av sig, men i min ”skickat mapp” som jag raderar emellanåt finns 14 st personer. Inta alla dessa personer kommer via Utsidan, utan de flesta kommer från personer som sett satellitfotona med trackfiler på skridskonätet. Jag har inte medvetet låtit bli att skicka lathunden till någon som hört av sig, men någon kan ha kommit bort i någon dator på webben.

En viss omarbetning av lathunden pågår eftersom den blivit lite inaktuell, då NASA bytt adress och OziExplorer kommit ut med en ny revision (ej längre en beta version) som supportar mrsid och att trailversionen av OziExplorer nu förmodligen också supportar mrsid formatet.

30 Mbyte tar tid om man inte har bredband, men det går nog snabbare på vår morgon / förmiddag då dom sover i USA.

/ Per Brune
 
Re: Min lathund

Brune; sa:
Memme; sa:
... i tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=16315. Jag har inte testat för jag inte orkar att ladda ner 30 MB utan bredband ... Och jag har inte heller hittat Per Brunes "utlovade" lathund.

Jag skickade Christer på Utsidan min ”lathund” 2003-02-03 för publicering, om han eller någon annan inte tycker den var tillräckligt bra vet jag inte.

Den som skickar mig ett mail så jag får E-postadressen får min lathund, ett Word – dokument. Jag har tappat räkningen på hur många intresserade som har hört av sig, men i min ”skickat mapp” som jag raderar emellanåt finns 14 st personer. Inta alla dessa personer kommer via Utsidan, utan de flesta kommer från personer som sett satellitfotona med trackfiler på skridskonätet. Jag har inte medvetet låtit bli att skicka lathunden till någon som hört av sig, men någon kan ha kommit bort i någon dator på webben.

En viss omarbetning av lathunden pågår eftersom den blivit lite inaktuell, då NASA bytt adress och OziExplorer kommit ut med en ny revision (ej längre en beta version) som supportar mrsid och att trailversionen av OziExplorer nu förmodligen också supportar mrsid formatet.

30 Mbyte tar tid om man inte har bredband, men det går nog snabbare på vår morgon / förmiddag då dom sover i USA.

/ Per Brune

Ange vilket område du vill ha så kan jag bränna en skiva. Så kan du få göra mig en tjänst någon gång :)

Min email adress finns i profilen.

/Janne
 
Brune; sa:
Hur som helst med versionsnummer, så funkar version 3.95.1 ihop med Mrsid formatet, och NASA satellitfoton finns numera på https://zulu.ssc.nasa.gov/mrsid

/ Per Brune
Hej Per. Tog hem 3.95.1 igår och skulle ladda in en "nasakarta" men fick i slutändan en text typ "mrsid.dll saknas". Något bra förslag?
Har snabbkollat på OZI:s hemsida men hittade ingen "mrsid.dll" att ta hem
50mb karta tog över en halvtimma att ladda ner med ADSL (pust)
/Runar
 
errbe; sa:
Brune; sa:
Hur som helst med versionsnummer, så funkar version 3.95.1 ihop med Mrsid formatet, och NASA satellitfoton finns numera på https://zulu.ssc.nasa.gov/mrsid

/ Per Brune
Hej Per. Tog hem 3.95.1 igår och skulle ladda in en "nasakarta" men fick i slutändan en text typ "mrsid.dll saknas". Något bra förslag?
Har snabbkollat på OZI:s hemsida men hittade ingen "mrsid.dll" att ta hem
50mb karta tog över en halvtimma att ladda ner med ADSL (pust)
/Runar

Sök på "mrsid.dll" så hittar du filen att ladda hem. Följ i övrigt den länk som Per hänvisade till här ovan.

MVH
Janne
 
Dålig uppkoppling?

Jag har en hygglig bredbandsuppkoppling och kan till självkostnad skicka CD-skivor till intresserade. På en CD får man t.ex. plats med följande filer:
N-28-60_65_loc_sid.tar
N-32-50_loc_sid.tar
N-32-55_loc_sid.tar
N-32-60_loc_sid.tar
N-32-65_loc_sid.tar
N-33-50_loc_sid.tar
N-33-55_loc_sid.tar
N-34-50_loc_sid.tar
N-34-55_loc_sid.tar
N-34-60_loc_sid.tar
N-34-65_loc_sid.tar
N-34-70_loc_sid.tar
N-35-50_loc_sid.tar
N-35-55_loc_sid.tar
N-36-50_loc_sid.tar
N-36-55_loc_sid.tar
N-36-60_loc_sid.tar
N-36-65_loc_sid.tar
N-36-70_loc_sid.tar

Skicka e-post om ni skulle vilja ha något sådant.
 
Version 3.95.2

Ny version av OziExplorer 3.95.2 ska finnas tillgänglig i dag (13 mars 2003), men klickar man vidare finns den ej. Kanhända så håller dom precis att uppdatera web-sidan ?

Per Brune
 
Re: Version 3.95.2

Brune; sa:
Ny version av OziExplorer 3.95.2 ska finnas tillgänglig i dag (13 mars 2003), men klickar man vidare finns den ej. Kanhända så håller dom precis att uppdatera web-sidan ?

Per Brune
Svarar själv
Des hade för ovanlighetens skull gjort något fel men, nu finns OziExplorer 3.95.2 tillgänglig.

Per Brune
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olhe Ny version av OziExplorer för Android Navigering 6
olhe OziExplorer för Android Navigering 2
olhe Ny version av OziExplorer Navigering 5
olhe Ny version av OziExplorer CE Navigering 1
olhe Ny version av OziExplorer Navigering 0
olhe Massa nyheter i OziExplorer Navigering 0
Jote Kalibrering av karta i Oziexplorer. Navigering 17
olhe Ny version av OziExplorer Navigering 4
olhe Ny development version av OziExplorer Navigering 0
olhe Ny version av OziExplorer 3.95.4s Navigering 0
olhe OziExplorer 3.95.4r Navigering 4
skogssurfarn Problem med koordinater i OziExplorer Navigering 3
trebh FriPro+OziExplorer Navigering 1
olhe Ny version av OziExplorer CE Navigering 1
Stordrulen Kartgrupp i Oziexplorer ce Navigering 2
olhe Running OziExplorer with Windows Vista Navigering 5
greenjuice Fugawi & Oziexplorer? Navigering 17
olhe Ny version av OziExplorer Navigering 0
jasy Oziexplorer, hjälp Navigering 2
Brune Ny ver av OziExplorer Navigering 0
jomar 60CSx och OziExplorer Navigering 1
avslLM OziExplorer och 7-parameter transformation Navigering 8
Brune Nya development versioner av OziExplorer Navigering 1
Lasse L Ny version Oziexplorer Navigering 10
Brune Ny version av OziExplorer Navigering 0
Hedin Silva Atlas + OziExplorer?? Navigering 2
Brune Virussmittad OziExplorer ? Navigering 5
Brune OziExplorer med USB stöd för Magellan Navigering 0
wellington Fugawi, OziExplorer eller något annat? Navigering 7
jasy Oziexplorer hjälp Navigering 5
Plastex Nybörjarfråga OziExplorer Navigering 13
olhe NY version av OziExplorer Navigering 0
cessna Egna kartor från OziExplorer till Garmin 60CS? Navigering 2
Store Fel i OziExplorer jmf Fugawi och Kartex Navigering 7
Store Färdiga eller egna namndatabaser i OziExplorer Navigering 4
Store Använda Garmins kartor till OziExplorer CE Navigering 0
olhe Svensk Oziexplorer Navigering 4
CyberJunkie OziExplorer och USB Navigering 3
CyberJunkie Problem med Oziexplorer och Moving Map!? Navigering 7
ajn Slå ihop map filer i Oziexplorer Navigering 4
marcuslundmark OziExplorer? Navigering 1
Hutt radera Wayponts i Etrex/OziExplorer Navigering 2
Kalle.it OziExplorer, Kartex eller Fugawi?!? Navigering 1
ThomasT Oziexplorer???? Navigering 2
dragan OziExplorer vs. Gröna Kartan och Sverige Kartan Navigering 2
anomifo Garmin 45 och OziExplorer Navigering 0
Vidfarne OziExplorer versus Fugawi Navigering 7
mekelund Kartkalibrering i OziExplorer Navigering 4
larsinges Gamla vägar, broar, milstenar och Oziexplorer. Navigering 3
clindh OziExplorer 3D Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.