Osprey Jet 18

Någon som köpt Osprey Jet 18 Juniorryggsäck till sitt barn? Är ni nöjda? (Min dotter fyller 11)

Köpte Osprey till mig själv (28 lit), inte provat den packad än men den verkar/känns bra!

/Marie
 
Någon som köpt Osprey Jet 18 Juniorryggsäck till sitt barn? Är ni nöjda? (Min dotter fyller 11)

Köpte Osprey till mig själv (28 lit), inte provat den packad än men den verkar/känns bra!

/Marie

Vad är detta för ryggsäck? För skol eller dagsturer?
Osprey har korta rygglängder och min 11½ åring (normallång) kunde ha den korta varianten (provade bara i affären). Vi såg inga andra junioralternativ än de för små barn när vi kollade.
Jag har bara träffat på Jib 35 liter som juniorsäck. Vi överväger att köpa den trots vikten eftersom det inte finns så bra alternativ till lillasyster som vandringssäck. Vi brukar annars använda skolryggsäcken som dagtursäck. De förslår dock inte som vandringssäck eller scoutsäck. (se tråden Bergans eller Lundhags) / Sofia
 
Hej!

Sorry såg inte ditt inlägg för än nu.

Vi ska gå daxturer i fjällen men i framtiden kanske längre. Vi ju att den är bekväm att bära.

Menar du en Osprey Jib (1099kr på addnature)?
mm lite dyrt för barnsäck men om åldern stämmer och hon kan ha den till 14 år så kanske jag skulle investera - vi får gå och prova en sån! (Då får hon fler liter än mig ; ) 1,5 kg nästan...

Tycker både säck och kläder verkar bökigt till en 11 åring. Sonen 5 fjällräven jacka, byxa. De vill inte hon ha.


MVH
Marie
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joswap Bärstol Osprey vs. Vaude Barn och friluftsliv 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.