Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om det är Bitemas "Friluftskök 1,4 kW" på bilden så väger det 480 g enligt Biltema och 490 g komplett i påse enligt min våg.
Gastuben tillkommer med 385 g när den är full.
Om det är Bitemas "Friluftskök 1,4 kW" på bilden så väger det 480 g enligt Biltema och 490 g komplett i påse enligt min våg.
Gastuben tillkommer med 385 g när den är full.
De ser ut o bara va kastrullen från jetboil kopian som du nämner...brännaren verkar va biltemas lätta på 45g..
Känns ju smidigt när vindskyddet är inbyggt i kastrullen...
Väger den in under 250g så är de ju grymt bra..
Min Fire mapel 1l kastrull väger 200g o vindskydd på 40g som måste släpas på...
Måste köpa jetboil kopian o hoppas den inte väger allt för mkt över 250g....man kan ju lämna tillbaka den annars.
Denna modell...anodiseringen började nötas bort när man ställde den på brännaren efter första kokningen .
Har kokat me den 10 tal ggr o botten e helt repig..
Sen uppskattas ju värmeväxlare för snabbare kokning..
Nu har jag kört biltema köket åtskilliga gånger sedan det köptes. Hittills fungerar det bra. Det krävs förstås mer än en säsongs drift för att avgöra om det är "pålitligt".
Men jag såg att de höjt priset med en hundring på brännaren nu på biltema. Med det nya priset 249kr är det ju mer tveksamt, det gör ju att den prismässigt knappar in på Optimus crux lite, även om det är en bit kvar innan det är ikapp.
Någon säljer ett parti med Optimus Crux brännare av den gamla vikbara modellen för 133kr inkl. porto (alt 132kr om man vinner budgivningen...!). Funderar på om det trots allt är ett bättre köp än Biltemas #37650 kök som nu höjts till 249kr, eller var äldre modellen så vinglig och opålitlig att man helt skall undvika den?
Köp. Kag har två stycken som jag köpt av samma säljare. De är stadigare än mitt första crux med svängda grytstöd och grönt handtag. Made in Japan står de på dem.
Tack för svaren! Ringde och beställde två kök och framtiden får väl utvisa om de håller måttet.
Enligt många i det här och andra forum har det varit glapp i leden och svårt att reglera lågan.
Som andra påpekat ger kök med bred låga tillsammans med tex Trangia kastruller högre verkningsgrad och mindre fastbränning. Tycker även att det är lättare att packa så det är sällan min smala och höga Primus Solo kastrull får följa med. Är nog mer fundersam om avståndet mellan brännare och kastrullen är optimalt för ofta är det alldeles för kort.