Övernattningstur!

Jag har en liten murikkapanna :) ska jag ta med den ?

Ja, det tycker jag absolut! Läs frukost nedan.

Restaurang One Mosse erbjuder under lördagen följande på menyn:

Köttfärssoppa de Luxe
Äppelkaka med lönnsirap
Lussebullar (nybakade)
Glögg och pepparkakor
Talisker (kamratstärkande)
Frukost (10 pkt bacon+resten av kostcirkeln)
 
Senast ändrad:
Till den knaperstekta baconen blir det gröt, äppelmos och mjölk,till detta toppar vi med koka ägg som avnjuts med kaviar eller salt. Sen utlovas som vanligt kaffe, kokt på en stabil glödbädd ;-)

Smaklig spis!
 
The noble art of survivalism:

Köttfärssoppa de Luxe
Äppelkaka med lönnsirap
Lussebullar (nybakade)
Glögg och pepparkakor
Talisker (kamratstärkande) + chips och nötter
Frukost: Knaperstekt bacon, kokt ägg (med kaviar och salt), gröt, äppelmos, mjölk samt glödbäddskokat kok(e)kaffe.


:D
 
Skit också!

Upp som en sol och ner som en pannkaka! Såg fram emot helgen så himla mycket. Åkte på mina nya långfärdsskridskor i kväll (Skarpe nord, konstfruset...) och dom var så bra, ända tills jag föll och ådrog mig en handledsfraktur som bekläddes med gips... Så himla opraktiskt att övernatta i skogen när jag inte ens kan knyta kängorna själv. Men med lite god vilja.. Återkommer, ska prata med Anne i morgon innan jag bestämmer mig, men baka lussekatter med en hand klarar jag tyvärr inte, det får bli köpekatter isåfall...
/Annika
 
Kommer!

Nu har vi konfererat lite och jag tar med min personliga assistent Anne och kommer! Vi gör ett försök iallafall. Det är väl inte värre än att vi tar våra ficklampor och travar tillbaka till bilen om det går åt skogen i fler bemärkelser än en.... Det som kan ställa till det är om jag får för ont eller blöter ner gipset, det är ju inte så smart, men lördagens väderprognos ser ju fantastisk ut.
Vi sover gärna i vindskyddet, så slipper vi hålla på och mecka med tältet.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.