Övernattningstur Nerike

Går det bra att tälta eller finns vindskydd?

Hej!
Jag bor i Örebro och kommer att bevaka denna tråd. Jag gör gärna övernattningsturer i närområdet.

Jag övernattade vid lillsjön i oktober 2012. Det finns två vindskydd där. En vid stenbäcken och ett vid lillsjön.

Det går nog bra att övernatta i både tält och i vindskyddet. Man ska vara medveten om att framsidan på vindskyddet vetter mot sjön. Detta kan nog leda till både en fin utsikt när man vaknar såväl som lite vind och kyla i vindskyddet. Det fungerar bra med lokaltrafik till leken och därifrån är det runt milen till lillsjön. Är man lite mer lat så går det nog att komma nära stenbäcken med bil.

Tyvärr var veden slut då jag var där.
 
Plats

Hej!
Jag bor i Örebro och kommer att bevaka denna tråd. Jag gör gärna övernattningsturer i närområdet.

Jag övernattade vid lillsjön i oktober 2012. Det finns två vindskydd där. En vid stenbäcken och ett vid lillsjön.

Det går nog bra att övernatta i både tält och i vindskyddet. Man ska vara medveten om att framsidan på vindskyddet vetter mot sjön. Detta kan nog leda till både en fin utsikt när man vaknar såväl som lite vind och kyla i vindskyddet. Det fungerar bra med lokaltrafik till leken och därifrån är det runt milen till lillsjön. Är man lite mer lat så går det nog att komma nära stenbäcken med bil.

Tyvärr var veden slut då jag var där.


Platsen var bara ett förslag det finns massor av andra bra platser om någon har andra idéer.
Vi får nog räkna med att ta med lite ved var och en så blir det säkert bra.
 
Så som det ser ut nu så kan jag 31/5. Men inget emot att lägga detta fredagen 7/6 om det passar för alla andra. :)
 
Lillsjön verkar som ett bra förslag :) sjunde juni är Sweden Rock helgen. Blir det för nära inpå eller har ni fullt veckan före 31 maj?
 
Jag är ute o vandrar 17-19 maj så jag kan inte tidigare. Det blir lite för nära inpå. Men stoppa inte detta om det passar för er andra. Det kommer fler tillfällen för min del.
 
Platsen var bara ett förslag det finns massor av andra bra platser om någon har andra idéer.
Vi får nog räkna med att ta med lite ved var och en så blir det säkert bra.

Ablolut. Till stenbäcken går det att åka till med bil och därifrån är det bara några hundra meter till lillsjön. Borde gå att köra dit ved någon dag innan.

Om de som är ansvariga för bergslagsleden inte fyllt på vill säga.

Har dock inte kollat om helgen funkar men det är kul att det blommat upp en tråd på utsidan.
 
Kul initiativ!
Hänger gärna med och får möjligheten att lära känna fler likasinnade.
Önskar delta i E-postgruppen och skickar min adress till Cristoffer S.
/Daniel
 
Vilket kul initiativ!

Jag vill nog också hänga på =)

En fredag passar nog bra, för jag håller med om det någon annan skrev om att skolklasser brukar åka dit, men just under helgerna pysslar de nog med annat..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magkar80 Övernattningstur kring Jönköping Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.