Ömmande fotvalv.

Hejsan! Finns det någon som vet hur hantera följande situation? Vid lite längre träningspass får jag ont under ena foten, smärtan infinner sig under fotvalvet (där tårna börjar) Vet att jag har fotvalvet lite in sjunket men inte så mycket att det skulle orsaka denna smärta. Har funderat på att köpa lite större skor, fötterna har ju en tendens att bli lite svullna under ett längre pass, klossen går heller ej att flytta längre bakåt, har någon vänlig själ något bra tips att testa, vore ytterst trist att enbart kunna åka kortare pass? Tackar på förhand:)
 
Jag har samma problem. Det är fotvalvet som är orsaken. Det hjälper med en pelottsula eller en lös pelott som man klistrar på den befintliga sulan. Finns t.ex. hos Scholls.
 
Många tåhävningar hjälper oxså, vi talar om block av minst 50 minimum 4x/dag. Iläggsulor och nog rymliga skor hjälper sannorlikt oxså.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.