Öm ovanför utsida fotknöl av vinterskor

Hej!

Tänkte höra här ifall någon har tips på vad jag kan göra. Köpte nyligen ert par cleana vinterskor som e varma o sköna o allt, problemet är bara att jag e rätt hjulbent och supinerar lite eller vad de kallas så jag landar alltså på utsidan av sulan i varje steg. Detta gör då att kanten högst upp på vinterskorna som e fett hård nöter mot mina beniga ben alldeles ovanför knölen haha.

Tror ni att det är för att dom e nya hårda och ej ingådda än eller har jag köpt helt fel dojjor? :(
Har funderat lite på operera själv och skära bort lite av toppen på skon men kanske e bättre att sälja i såna fall.

Tips mottages gärna! För vill gärna behålla dom:)
 
Har exakt samma problem i mina väl ingångna kängor. Haft kängorna i 5 år och jag har provat många olika alternativ men efter ca 5km vandring kommer ömheten och det gör riktigt ont. Jag alternerar med lågskor men skulle önska att kängorna fungerade. Det är bara ena foten och precis ovansida/utsida forknöl som gör ont. Har inte lyckats komma runt problemet trots olika snörningar, mjuka/hårda kängor osv. Funderar fortfarande på vad jag ska göra åt det så du är inte ensam :/


..sent using tapatalk
 
Har du testat med ortopediska ilägg för att stödja upp foten ordentligt och således inte supinera?

Min flickvän skaffade det för sin pronation och hon verkar vara mycket nöjd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag ger upp kängor nu och ska prova gummistövel Le Chameau för långvandringar. Mina kängor finns billigt på prylmarknaden här om någon är intresserad. (Viking Hunter High GTX)
Hur gummistövlarna fungerar återstår att se men efter att provat (med ortopedsula) både Haglöfs, Salomon och Vikings kängor så får det vara värt att prova.


..sent using tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grottis Ömma nerver ovanför fotknölarna? Kläder 11
petho Mellanlager med utsida som inte noppar Kläder 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.