Ökning av kajakförsäljningen?

Förhoppningsvis så stämmer det och en anledning kan vara att kanoter är relativt billiga jämfört med att byta bil, köpa sommarstuga, båt, utlandsresa för hela familjen osv.

Andrahandsvärdet är ju ganska bra så tröttnar man så blir värdeförlusten en billig "hyra" förutsatt att man varit rädd om prylarna!
 
Hårt tryck även i klubbarna!

Är själv aktiv i Örnsbergs KS i Stockholm och även vi märker av att många söker platser för kajakerna de köpt. Senaste åren har även våra sämsta platser varit uthyrda där man behöver vara två med stege för klara att lägga upp kajakerna. Kön har börjat växa och det känns som att Stockholm behöver fler klubbar som kan hyra ut platser. Personligen tyckar jag det är mer än bara platserna som gör det roligt att vara med i en klubb. Själv är jag med SIF kajak(Saltsjöbaden), Qajaq Sverige och ÖKS. Har dock lämnat BKK då jag tyckte det fick räcka med 3st klubbar.
Vet ni om det finns några lediga platser i andra klubbar då många frågar?
 
Kan det vara så att människor vill satsa mer på hållbar lycka? Hoppas att det här konsumtionssamhället håller på att förändras i den riktningen...
 
hos mig har det gått ungefär som förra året absolut ingen kris alltså.

Det är inte så att de menar att antalet kajakförsäljare är rekordstort :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Veon Kraftig ökning av sjöräddningsinsatser Paddling allmänt 3

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.