Nybörjarvandrare

Jag har varit och fjällvandrat för första gången. Jag hade med mig mitt barnbarn Linda 12år och dvärgschnauzern Lucas 8år. Vi var i underbara Funäsdalen och det gick hur bra som helst trots min oro och farhågor. Vi förjde Guldturerna och det var lätt att hitta jag skulle vilja säga att det går inte att gå vilse när man följer dom. Vi fick uppleva underbar natur fantastiska utsikter hällristningar och mycket mycket mer. Vi bodde på hotell och gjorde dagsutflykter. Oron av vad man skall ha med sig var helt obefogad.En lätt packning som om vi gick i skogen här hemma var allt som behövdes.
På kvällarna avnjöt vi fantastisk mat.Jag kan verkligen rekomendera detta Så funderar du på att fjällvandra så GÖR DET.
 
Tack för att du delar med dig av upplevelsen. Jag tycker själv att det är kul att ta del av andras upplevelser, nybörjare såväl som erfarna. Att börja sin fjällkarriär som du gjorde med dagsturer är ett bra och enkelt sätt att komma igång. Vandring i sommarfjällen skiljer sig rent praktiskt inte så mycket från en vårtur hemma i skogen. Fjällvandring framställs ofta som komplicerat och svårt. Det behöver det inte vara vilket din historia visar.

PS. Bry dig inte om 7S han är säkert bara avundsjuk för att han inte själv kommit ut. :)
 
Trodde det var ett diskussionsforum, därav önskade jag ett förtydligande avseende frågeställning till underlaget. Det blir rätt grötigt annars med privata bloggtrådar om inga svar önskas av trådskaparen.
 
Trevligt att även du fått upp ögonen för att gå bland bergen.

7S avslöjar vem han är genom att svara tyket.

Tyvärr finns det inte bara positiva utemänniskor på utsidan. Men många trevliga oxså.

go tur
 
Din trevliga rapport kan säkert inspirera andra! Att fjällgå är inget märkvärdigt, vilket du härmed bevisat. Nästa gång kanske ni gör en stugtur i Jämtland eller i Lappland. Det är lite mer krävande, men fortfarande enkelt och ger fina upplevelser. Och så träffar man så trevliga människor!

Hälsn Pelle
 
Härlig ute-"rapport".

Utelivet är verkligen fantastiskt och din berättelse är ett bevis för att bara har att testa så skall man upptäcka det.

Sen är det på forum som i skogen. Regnar det så tar man på en regnjacka så studsar regnet bort. Ibland får man ta på sig en digital regnjacka så studsar oönskade kommentarer också bort. :)
 
Jag har varit och fjällvandrat för första gången. Jag hade med mig mitt barnbarn Linda 12år och dvärgschnauzern Lucas 8år. Vi var i underbara Funäsdalen och det gick hur bra som helst trots min oro och farhågor. Vi förjde Guldturerna och det var lätt att hitta jag skulle vilja säga att det går inte att gå vilse när man följer dom. Vi fick uppleva underbar natur fantastiska utsikter hällristningar och mycket mycket mer. Vi bodde på hotell och gjorde dagsutflykter. Oron av vad man skall ha med sig var helt obefogad.En lätt packning som om vi gick i skogen här hemma var allt som behövdes.
På kvällarna avnjöt vi fantastisk mat.Jag kan verkligen rekomendera detta Så funderar du på att fjällvandra så GÖR DET.

härligt beskrivning. hoppas ni gör mera turer i fjäll.
 
Kul att du hittat ut i fjälvärden och att vandringen blev en positiv upplevelse. I detta forum måste man inte diskutera, man kan presis som du gjort, tipsa om bra och fina vandrings områden. Jag har aldrig vandrat i Funäsdalen trotts att jag är född och uppvuxen i länet. Jag viste inte ens om att det fanns hällristningar där så nu blev jag nyiken. -Tack för tipset!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.