[Nybörjare] Söker haspel/spinnfiske kit.

Hej!

Hade tänkt att införskaffa ett vettigt fiske kit.
Kommer fiska i insjöar efter aborre/gädda och allt man kan få upp.

Skulle gärna vilja ha hjälp med vilken rulle/spö/lina man ska välja, samt något OK drag-paket då jag inte har något alls.

Jag kan tänka mig lägga ut typ 3000kr om det är vad som behövs för något hållbart och bra spö/kit. Ju mindre desto bättre men som sagt, föredrar kvalite, samt ett fiskespö borde väl har rätt ok livslängd endå.

Har läst runt lite och förstått att shinamo ska vara bra.. anyway

Funderar på följande:

Seido - 2500 FA 1.095,00 kr
Forcemaster AX - 7 fot - 10-30 gram 699,00 kr Eller ska jag köra 8 fot 10-30?
Plano 6102 299,00 kr
Rapala Sportsman ComboPack 299,00 kr
Våg Little Samson - 3 kg. 99,00 kr
Spiderwire Stealth Camo 110 m - 0,12 mm 299,00 kr
Summa produkter 2.790,00 kr


Måste absolut inte vara från denna sida eller denna utrustning.. nån som tipsade om det. Om ni har något annat bättre prisvärt så är det bara att skriva

Vad mer fattas i min beställning för att få ett komplett fiskeset?
Tafsar?
Drag? Isåfall vilka?

Har ingen aning om hur långt spöet ska vara? 7fot? 8fot? 9fot?

Vore schysst om någon tog sig tid att hjälpa till lite Smiley

Mvh

Forell
 
Billigare kanske?

Ja det där kittet kan man kalla vettigt!
Jag skulle nog själv titta på något billigare. Jag är inte säker på att du får ut mer av fisket med en sån där superutrustning.

Först och främst är det svårt att hitta ett set som är kul att fiska både abborre och gädda med. Om man dock ska använda sig av ett set till fiske efter båda fiskarna har du iaf hamnat på rätt kastvikt tycker jag.

Mitt tips är att inte titta i den prisklassen. Ifall du är en nybörjare som du skrev skulle jag rekommendera något i klass med
http://www.fiskarnas.se/index.asp?ItemId=59402
eller
http://www.fiskarnas.se/index.asp?ItemId=90459

Där har du två kitt som kostar ungefär lika mycket som din rulle men fortfarande består av mycket bra grejer.

Boxen och vågen och det andra verkar vara bra. Kanske två vågar då ofta gäddor kan väga mer än 3kg.
Sen får du väll fylla boxen med wobblers och spinnare och tafsar m.m. för pengarna du sparar :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.