• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Vad är det exakt som händer på lördag? Paddling? Var hur när? Jag kan tänkas vara med om det finns plats för mer personer!
 
Paddelkompis

Hej,

Har paddlat några år nu. Söker paddelkompisar för kortar och längre turer. För trevligt sällskap samt ökad säkerhet.
Bor i Torslanda och jobbar på Hönö. Varför norra Göteborgs skärgård ofta blir padllat. Men kan lätt ta kajaken med bilen till annan plats i Göteborgsområdet för en kvällstur eller dagstur.

Mvh Niklas
 
Söndag

Hej
Jag vet inte hur helgen ser ut riktigt men är lite sugen på att komma ut på söndag em/kväll
Är det någon som är intresserad av en paddling från ca: 12-13 tiden och till solnedgång eller hur länge vi nu tycker det är trevligt ute.
Min plan är då att man paddlar och har med sig mat för middag som man äter ute och sen paddlar hem innan det blir mörkt.
Jag kan även tänka mig att paddla ut senare men inte tidigare.

Jag har ingen möjlighet att vara med på lördagens fika.


Emina, jag tror du redan har fått svar på dina frågor om Midsommar. Det mesta intressant står i länken jag la med.
Det är en väldigt trevlig tillställning, eller har iallafall vart det de 2 år jag varit med.
Kul att träffa nya människor.
Jag kommer troligtvis paddla ut på fredag, men kanske torsdag. Dock kommer jag definitivt paddla hem på lördag.
//Henrik
 
kajak södra skärgården/brännö

Precis skaffat mig en hopfällbar Puffin II som kan användas som tvåmans och solokajak. Börjat med att paddla runt i södra skärgården från Brännö . Någon intresserad för kvälls- eller helgturer o kan tänka mig ha din kajak tillfälligt på tomten för att underlätta upptäcksfärder i området.
 
Onsdag 10/6 kl. 17.30 Delsjöns kanotuthyrning.

Hej!
Om du vill komma ut och paddla och göra ett strandhugg med picnic i Delsjön är du välkommen till Canadensaruthyrning vid Stora Delsjön i Göteborg. www.npk.nu
Vi träffas där 17.30. Medtag giltlig ID-handling!
Mvh
Christina
 
Paddling nu i helgen!

Nån som skall med och paddla i västerhavet denna fredag kväll-lördag-söndag?
Jag är flexibel men bestämd! ;-) A
 
Jag hänger gärna med tillsammans med en kompis (under förutsättning att vi inte har plockat sönder min bil i allt för många delar under lördagen). Vi kommer att behöva hyra kajaker. Nån som vet vilket ställe som är närmast?
 
Vill du att jag ska boka in en kajak som redan finns vid Smitska udden Hanna? Annars tror jag det närmsta är Önnereds brygga : ) Vi får kika på en karta... : )
 
paddla på onsdag??

jag e ledig onsdag efter 12 och skulle gärna ta mig ut en sväng! (Har inte hunnit ut ännu i år pga flytt......) Måste dock hyra då jag saknar både kanot o bil..... någon som har något tips? Någon som vill haka på?
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.