Novemberturer 2012

En riktig fin paddling i norra Vänerskärgården med lite regn och lite sol...

015a.jpg

028a.jpg

Vätövningar i november. Tuffa tjejer från KLP Karlstad- Malin och Dominique.
 
Mäktigt!

Tack för att du/ni delar med er av era upplevelser, så jag och andra får fantisera och njuta.

Själv upptäckte jag en död tångräka i min kajak i går. Inte fullt lika mäktig upplevelse men denna tid på året bjuder även på fashinerande shower i det mindre perspektivet då vattnet är kristallklart så att man kan läsa texterna på ölburkarna på Gränsökanals botten. Jag kan ibland uppleva en känsla av svindel då jag kikar under mig när vattnet är klart och varför inte beundra färgerna och formerna på alla olika stenar som förgyller tillvaron likt smycken. Kanske inte kan värderas på pantbanken, men käns djävligt gött i kroppen i kombinationen av lukten från vattnet och ljuset som då och då sipprar fram mellan kemtrailsen och de naturliga molnen så här års.

/Kåre
 
Kul Rune att du uppskattade mitt skaldande eller inte, men hur som så väckte de en tanke hos ”någon” och det är ju inte så tokigt och då blir jag ju uppmuntrad till fortsatt skaldande eller spinnande, som en spinn Dr kanske skulle göra.

Ang denna mäktiga val, så gör vi ju alla våra val här i livet, som givetvis får sina konsekvenser enligt karmalagen som är lika lagbunden som tyngdlagen dvs en ofrånkomlig realitet i vår materiella värld till skillnad från av människa diktad lag som likt kryckor hjälper en sjuk man att gå. Dvs som man sår får man skörda eller som man bäddar får man ligga.

Den som inte gör ett val har också här med gjort sitt val och får skörda dess frukt.

Vi gör alla våra val här i livet och får ta dess konsekvens på gott och ont och angående mäktiga val, så har ju ett av de mäktigaste av människor påhittade valet just ägt rum i frihetens förlovade land och om detta land skaldar George om på ett kul sätt:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SC_wjQtfhZQ

Av vår stackars krälande kamrat blev vi frestade att käka av kunskapens träd som gav oss förmågan att välja mellan gott och ont och där med välja själva vårt öde och dess konsekvenser.

Just i dag väljer jag att skriva detta och får ta dess konsekvens på gott och ont samt att jag tänker välja att paddla med mina kamrater för att gemensamt skörda Moderjords och Faderns kärleksgåvor som så rikligt bjuds. För ”någon” måste ju skapat oss, för inget kan ju uppstå ur intet och av intet. Och tex en kajak kan ju inte frambringas utan konstruktör med en tanke och med tillgång på material etc. Alltså måste allt vara besjälat och allt måste utgå från en tanke från ”någon”.

Vår moder bjuder på det renande vattnet som sköljer min kropp(70% H2O), jorden som tvättar min elektromagnetiska smolk och ger mig mineralerna som bygger min kropp, vinden renar mina lungor från styren och annan skit samt solen som värmer min kropp och ibland skänker D-vitamin som bekämpar sjukdomar etc.

Fadern skänker mig frid, kärlek, kunskap, energi, visdom och eftertänksamhet etc.

Och framför allt goda vänner skänker mig ”någon” att dela upplevelsen med.

Dvs att kajaka för mig med mina vänner eller själv är att bada i ren och villkorslös kärlek.

Är ni ”någon” så glöm inte att ni är gudomliga!

Med önskan om kajakfrid/Kåre
 
Det där kanske blev lite väl dramatiskt i vissas ögon.

Hur som så blev det en gudolig tur även i dag då man får passa på när tillfälle ges och solen råkar glimta till och då passade jag på att ta kameran med mig för att illustrera mitt första poetiska alster, så håll till godo de som bryr sig:

Kåre
 

Bilagor

  • IMGP0225.jpg
    IMGP0225.jpg
    62.3 KB · Visningar: 1,069
  • IMGP0222.jpg
    IMGP0222.jpg
    34.5 KB · Visningar: 1,061
  • IMGP0227.jpg
    IMGP0227.jpg
    86.1 KB · Visningar: 1,071
  • IMGP0230.jpg
    IMGP0230.jpg
    92.6 KB · Visningar: 1,083
Tog ledigt igår fredag och paddlade varvet runt Nacka från Hammarbybacken.
Blev en del isbrytande i början men det var kul. Lyft till saltsjön, norrut genom Skuresund, lunch på Fjäderholmarna, tillbaka via Hammarby Sjöstad. Bilder och videos här:
http://jarladventures.blogspot.se
 
Tog en sväng med kajaken sent på em och mörkret la sig, dessutom var det lite dimmigt också. Men lugn skön paddling. Lite fascinerande är det att paddla när mörkret lägger sig tycker jag. Man vänjer sig successivt och ser mycket bättre än man kan tro. Gäller kanske i och för sig på paddelvatten där man är "hemma" och känner till.
 

Bilagor

  • IMG_1674.JPG
    IMG_1674.JPG
    148.1 KB · Visningar: 956
  • IMG_1676.jpg
    IMG_1676.jpg
    24.3 KB · Visningar: 937
Valösväng

Blev en sväng till Valö i Göteborgs södra förrförra helgen. Riktigt skönt. Blev ett mareldsvarv på söndagskvällen med riktigt mycket mareld, kul.
valomorgon.jpg
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.