Norska webbsidor motsvarande Utsidan.se

Hej,
bor i Värmland vilket innebär närhet till vår nabo Norge. Det blir också frilufts-besök där ibland, både sommar och vinter.
Undrar därför om det är ngn som vet om det finns ngn hemsida motsvarande utsidan.se i Norge? Om det inte finns ngn allmän finns det då ngn om paddling tex? Har sökt lite men inte hittat annat än sidor till kommersiella tidskrifter.
Med Ute-hälsningar, Omar
 
www.fjellforum.no är en trevlig sida, motsvarande utsidan.se, dock med mycket inriktning på fjäll, vilket ju ligger nära till hands i Norge=)

om man är intresserad av toppturer, bergsbestigning, klättring osv så rekomenderar jag varmt peakbook.org, dock finns inget forum.
 
Tack för tipsen

ut.no samt paddleforum.no var nya sidor för mej så nu skall jag botanisera där. Söker bl.a. färdbeskrivningar på kajakturer i sydöstra Norge dvs i närhet av gränsen. Hoppas jag hittar ngt lockande. Go' tur... //Omar
 
på fjellforum.no er det turkart over turer medlemmene har hatt.
Der er det mulig å sortere ut til padleturer.
I tillegg er det et underforum hvor folk har lagt ut turrapporter om padling etc.
 
Hej,
bor i Värmland vilket innebär närhet till vår nabo Norge. Det blir också frilufts-besök där ibland, både sommar och vinter.
Undrar därför om det är ngn som vet om det finns ngn hemsida motsvarande utsidan.se i Norge? Om det inte finns ngn allmän finns det då ngn om paddling tex? Har sökt lite men inte hittat annat än sidor till kommersiella tidskrifter.
Med Ute-hälsningar, Omar

Hei !
Den absolutt beste nettsiden i Norge er : www.turistforeningen.no som er hjemmesiden til Den norske turistforening. (DNT)
Her finner du alt om turstier(leder), også skiløyper som er merket om vinteren, samt oversikt over både betjente og ubetjente hytter , (DNT-hytter og private,)
God tur !
Brage
 
peakbook är min absoluta favorit när det gäller att göra turrapporter. Där kan du lägga in en tur och sen lägga till bilder, bestigningar etc. Datan som du kan knappa in är väldigt omfattande och perfekt för de som är inriktade på toppar. Dessutom kan man läsa om andras turer och traverser och sånt som de har gjort. Man kan också samla på listor, som t.ex. alla 1000 meters toppar i Sverige (alla över 1000 meter alltså), alla 2000 meters toppar i Norge etc. Riktigt roligt :D

Annars så älskar jag fjellforum.no mest på grund av att det är trevligt folk där, och att det finns riktigt fjällkunnigt folk där. Ett medlemskap där är ett måste om man gillar fjäll :)
 
Hej,
bor i Värmland vilket innebär närhet till vår nabo Norge. Det blir också frilufts-besök där ibland, både sommar och vinter.
Undrar därför om det är ngn som vet om det finns ngn hemsida motsvarande utsidan.se i Norge? Om det inte finns ngn allmän finns det då ngn om paddling tex? Har sökt lite men inte hittat annat än sidor till kommersiella tidskrifter.
Med Ute-hälsningar, Omar

Den overlegent beste norske siden er Den norske turistforenings hjemmeside : www.DNT.no

S.R.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.